Magazin

Automehaničari otkrili šta oni nikada ne rade sa svojim automobilima

Briga o "zdravlju" automobila se ni ka koji način ne razlikuje od brige o sopstvenom zdravlju. I u jedno i u drugo treba ulagati i biti svestan da se problemi ne smeju ni zanemarivati, a ni prećutkivati. Šta nikada ne rade automehaničari sa svojim automobilima?
Automehaničari otkrili šta oni nikada ne rade sa svojim automobilima© Canva / LeMusique

Kupovina automobila je, za veliki broj ljudi, veliki zalogaj, a održavanje četvorotočkaša, neretko još veći. Posebno ukoliko se određene stvari zanemaruju. "Doktori za automobile", odnosno automehaničari, na ovu temu imaju svašta da kažu, ali bi najbolje bilo poslušati šta oni nikada ne rade i postupati na isti način.

Ne oslanjajte se samo na obavešenja na kontrolnoj tabli

Noviji automobili su dosta "pametni" i većinu informacija prikazuju na kontrolnoj tabli. Kada je potrebna zamena ulja pojavi se jedan simbol, kada su gume ispumpane - drugi, a kada je vreme za veliki servis - neki treći. Međutim, automehaničari su mišljenja da se ne treba oslanjati isključivo na ove podsetnike, već razmak između redovnih pregleda i servisa prilagoditi realnim potrebama četvorotočkaša koji variraju zavisno od stila vožnje i uslova u kojima se vozilo koristi.

Nikada ne "preskačite" servisiranje 

Neredovno održavanje automobila je jedan od najčešćih razloga zbog kojih kvarovi nastaju. Vlasnici često pomisle da mogu preskočiti jedno servisiranje ili ga odložiti za mesec ili dva, ali na ovaj način oni ne samo da neće uštedeti novac ili vreme, već će i ugroziti "zdravlje" svog četvorotočkaša i svoju bezbednost u saobraćaju. "U stvarnosti su preventivno održavanje i redovno servisiranje daleko isplativiji od popravki kvarova nastalih zanemarivanjem automobila", objasnili su stručnjaci za Hafington Post.

Polovni delovi nisu najbolje rešenje

Tržište polovnih auto-delova cveta već godinama - cene su povoljnije u odnosu na nove delove, a i vreme čekanja je neretko mnogo kraće. Međutim, zamena potrošenih komponenti onima koje su već bile korišćene na nekom drugom automobilu uopšte nije dobra ideja. Prvo i osnovno iz razloga što je kvalitet takvih delova upitan, a drugo - što ćete na kraju krajeva kroz par meseci vrlo verovatno ponovo morati da radite servis, jer će i taj novi, a stari deo, da dotraje. Isto važi i za pneumaitike: montiranje polovnih guma može vas koštati glave.

Prepravke na automobilu treba da budu promišljene

Zatamnjivanje stakala, promena boje automobila lepljenjem folija i druge sitne prepravke nikako ne bi trebalo raditi bez bez konsultacije sa stručnjacima, prvenstveno jer se, ukoliko se one ne izvode pravilo, može prekršiti zakon. Druga, ništa manje važna stvar, jeste da se ovakvim prepravkama može napraviti više štete nego koristi: preterano zatamnjivanje stakala može prouzrokovati smanjenu vidljivost prilikom vožnje i dovesti do nezgode, a neprofesionalno lepljenje folija u boji - do toga da se ona odlepi, pa čak i naduje.

Sa automehaničarima uvek budite iskreni

Prećutkivanje problema kako biste "prošli" jeftinije kod servisera ne vodi ničemu, jer ne samo što će problem i dalje biti tu, već ćete, povrh svega, izgledati i vrlo neozbiljno u njihovim očima. "Što preciznije informacije date majstoru, to su veće šanse da ćete problem rešiti brzo i (relativno) povoljno", navode stručnjaci. Nemojte ni prećutkivati da ste zaboravili da uradite servis - ako majstoru kažete to, on će sigurno pregledati i ostatak automobila i možda otkriti neki kvar za koji niste ni znali da postoji, a nastao je kao posledica propuštanja servisiranja.

image