Magazin

Deca gejmeri sve više na meti sajber kriminalaca

Deca gejmeri su sve više na meti sajber kriminalaca, koji popularne dečje igre koriste kao "mamac", pokazuje novo istraživanje. Broj jedinstvenih korisnika na meti sajber kriminalaca porastao je za 30 odsto u prvoj polovini 2024. godine, saopštili su iz kompanije Kasperski koja je sprovela istraživanje o sajber kriminalu koji targetira mlade gejmere.
Deca gejmeri sve više na meti sajber kriminalaca© Freepik

Istraživači su otkrili da je bilo više od 6,6 miliona napada, od kojih je većina bila povezana sa igricama poput Majnkrafta, Robloksa i Among As (Minecraft, Roblox, Among Us), a sajber kriminalci koriste popularne igre kako bi prevarili mlade gejmere, često nudeći lažne skinove (odeća ili oklop za heroja u igrici koji mu poboljšavaju veštine) i nagrade u zamenu za lične podatke.

Od 18 igara odabranih za ovo istraživanje, pokrenuto je više od tri miliona pokušaja napada pod maskom igre Majnkraft, koja je odabrana verovatno na osnovu popularnosti igre među gejmerima.

Stručnjak za bezbednost u kompaniji Kasperski Vasilij M. Kosnikov, ističe da se veće stope uspešnosti napada mogu pripisati uočenim trendovima u oblasti opšte sajber bezbednosti tako što prate popularne trendove i pokreću lukavije napade, iskorišćavajući trenutnu agendu i kreirajući manje očigledne šeme, umesto da koriste generičke napade.

"Tokom našeg istraživanja, videli smo da napadi na decu postaju uobičajeni vektor aktivnosti sajber kriminalaca. Zato je važna edukacija o sajber higijeni i upotreba pouzdanih rešenja za sajber bezbednost je neophodna u izgradnji bezbednosti dece u onlajn okruženju, kao i negovanje njihovog kritičkog razmišljanja, kao i odgovorno ponašanje na mreži i snažno razumevanje rizika", naglasio je M. Kolesnikov.

Kako se u istraživanju navodi, sajber kriminalci sve češće koriste veštačku inteligenciju kako bi sofisticiranije personalizovali napade uz pomoć automatizovanih alata.
U istraživanju se navode i primeri prevara koje su sada aktuelne, a to su prevare zloupotrebe igre Pokemon GO i igre Valorant, kroz koje prevaranti privlače pažnju dece da bi im ukrali akreditive i podatke o kreditnoj kartici.

Kako da zaštitite vašu decu na mreži

  • Važno je da roditelji imaju otvorenu komunikaciju sa svojom decom o potencijalnim rizicima sa kojima se mogu suočiti na internetu i postave stroge smernice kako bi osigurali njihovu sigurnost.
  • Pomozite svom detetu da izabere jedinstvenu lozinku i trudite se da je povremeno menjate.
  • Postavite jasna pravila o tome šta mogu i šta ne mogu raditi na internetu i objasnite zašto ste ih uveli. Ova pravila treba revidirati kako dete raste.
  • Uz posvećene aplikacije za digitalno roditeljstvo, roditelji mogu efikasno zaštititi svoju decu u onlajn i oflajn svetu. Ove aplikacije pomažu odraslima da obezbede sigurno i pozitivno digitalno iskustvo za mališane postavljanjem zdravih navika, zaštitom od neprimerenog sadržaja, balansiranjem vremena provedenog za ekranom i praćenjem fizičke lokacije dece.
  • Da biste zaštitili dete od preuzimanja bilo kakvih zlonamernih datoteka tokom gejming iskustva, savetuje se da se instalira pouzdano sigurnosno rešenje na njihov uređaj.

image