Odrastanje uz ljubimca ima mnoštvo prednosti za decu: uči ih odgovornosti, brizi, empatiji i požrtvovanosti. Milenijalci su u tom pogledu bili u prednosti u odnosu na prethodne generacije, jer su pored pravih imali i digitalne ljubimce - popularne Tamagočije.
Tamagoči je bio prava atrakcija kada se pojavio
Prvi Tamagoči je svetlost dana ugledao 1996. godine, kada se pojavio na policama supermarketa u Japanu i Sjedinjenim Američki Državama. Ubrzo nakon toga pomama se proširila i na ostatak sveta, a mališani su, svi do jednog, želeli da imaju svoj primerak Tamagočija.
Igračka u obliku jajeta bila je nepresušan izvor zabave, a deca su dane provodila hraneći virtuelnog ljubimca, igrajući se sa njim i čisteći za njim, a čak i najmanji propust mogao je da dovede do toga da se ljubimac razboli, pa čak i umre.
Druga šansa za Tamagoči
Opsednutost Tamagočijem je nakon nekoliko godina počela naglo da opada, ali se 2022. godine situacija odjednom preokrenula: prodaja popularne igračke iz 90-ih se udvostručila, a sve zahvaljujući tome što su i milenijalci, koji su uz nju svojevremeo odrastali, a i zumeri ponovo pokrenuli trend.
Podacima o prodaji bio je iznenađen i proizvođač Tamagočija, koji je i sam priznao da je prvenstveno želeo da u milenijalcima izazove osećaj nostalgije. "Generacija Zed je takođe oduševljena. Uzbudljivo je videti da su ovako prihvatili uređaj sa kojim se ranije nisu susretali", izjavio je on u intervjuu za Bi-Bi-Si.
Društvene mreže "gore" - Tamagoči je popularniji nego ikada
Korisnici širom sveta, novi i oni stari, koji pripadaju generaciji milenijalaca, sa zadovoljstvom dele svoje iskustvo u korišćenju Tamagočija na društvenim mrežama. "Lepo je prisetiti se dobrih, starih vremena", navode oni.
Tamagoči svojim vlasnicima pruža i dozu utehe i mira: "S obzirom na to kakav je svet u ovom trenutku i kakav je bio prethodnih nekoliko godina, lepo je s vremena na vreme pogledati u svog ljubimca, nahraniti ga i zaboraviti na sve probleme“, navela je Jutjub influenserka Emolušn.