Saveti influensera po pitanju karijere i promovisanje različitih poslovnih trendova na društvenim mrežama za pojedine korisnike je samo zabavan sadržaj za gledanje. Ali je za one druge, manje iskusnije i naivnije "zvezda vodilja". Da slepo praćenje trendova često može da se okrene i protiv kandidata potvrdili su eksperti, koji su istakli tri stvari koje nikada ne treba raditi, bez obzira na to što su u poslednje vreme one vrlo popularne.
#QuitTok - još jedan trend koji vam može uništiti reputaciju
Posebnu popularnost na društvenim mrežama danas imaju video-snimci u kojima korisnici dele zbog čega su dali otkaz, otvoreno iznoseći sav "prljav veš" kompanija. Toksična radna atmosfera, previsoki zahtevi rukovodstva, kršenje ekoloških standarda - sve ovo pripadnici generacije Zed i milenijalci iznose u javnost, obrazlažući svoju odluku da napuste posao.
"Objavljivanje ovakvog sadržaja korisnicima daje trenutak slave na društvenim mrežama, ali dugoročno može imati jako loše posledice po njihovu karijeru. Potencijalni poslodavci mogu ovakve snimke prepoznati kao "crvene zastavice" i kandidata u startu otpisati jer ne žele da se i sami sutra nađu na tapetu i da se o njihovoj firmi šire negativne kritike", objašnjava Eskalera.
Minimalni ponedeljak - trend koji se poslodavcima nimalo ne dopada
Početkom prethodne godine društvenim mrežama proširio se trend pod nazivom "minimalni ponedeljak", a koji sugeriše da bi prvog radnog dana u nedelji poslovnim zadacima trebalo pristupiti na specifičan način - sa minimalnom količinom stresa i napora. Iako mnogi influenseri ističu kako im ovakav princip rada značajno poboljšava produktivnost, poslodavci su oprečnog mišljenja.
"Ovaj trend može ugroziti vašu poziciju u očima poslodavca i navesti ga da pomisli da ste lenji i krajnje nezainteresovani za posao. Iako balans i snižavanje tenzije tokom radnog vrmeena zaista jesu važni, obavljanje poslovnih aktivnosti uz minimalan trud kreira sasvim pogrešnu sliku o vama, predstavljajući vas kao nekoga ko nije nimalo uključen u posao", upozorila je Eskalera.
White fonting - stvar zbog koje vas regruteri mogu otpisati
Aplicirajući za određeni posao, sigurno ste primetili kako se pojedine (ključne) reči u oglasu prikazuju i po nekoliko puta - naziv same pozicije, neophodno radno iskustvo, poželjni sertifikati i slično. Ovo je taktika koju poslodavci koriste kako bi algoritam radio u njihovu korist i oglas prikazivao što većem broju ljudi koji traže posao u toj struci. Dovitljivi kandidati odlučili su da ove ključne reči upotrebe u svrhu isticanja svoje radne biografije u moru drugih, ali i da ih vešto sakriju, kako one ne bi bile vidljive "golim okom".
Ispisivanjem tih ključnih reči u radnoj biografiji belim fontom (white fonting) koji na beloj pozadini nije vidljiv kada se gleda PDF-fajl, oni dobijaju prednost u odnosu na druge kandidate, jer programi koji se koriste u velikim kompanijama tokom prvog kruga selekcije ta "nevidljiva" slova i dalje prepoznaju. Pošto te skrivene ključne reči locira, softver kandidata automatski prepoznaje kao idealnog (jer su "nevidljive" reči korišćene iz originalnog oglasa za posao, a znači - relevantne) i samim tim ga favorizuje u odnosu na druge, koji u izradi radne biografije nisu pribegavali ovoj taktici.
"Regruteri su već upoznati sa ovom praksom kandidata, a kada je uoče korišćenjem posebnih softvera koji prepoznaju i ta bela slova koja su na prvi pogled nevidljiva, utisak koji stiču o kandidatima najčešće je negativan. Većina ih doživljava kao nepouzdane i sklone prevarama ", navela je Džezmin Eskalera u intervjuu za Njujork Post.