Ovih dana mnoge vozače, a naročito one koji svoje četvorotočkaše parkiraju ispod drveća, dočekala je ista scena - njihovi automobili bili su "od glave do pete" prekriveni opalim lišćem. Iako ovo na prvi pogled ne izgleda strašno, u stvarnosti lišće može izazvati niz problema, od onih estetskih, pa do ozbiljnijih, koji mogu čak i ugroziti bezbednost.
Kako opalo lišće može upropastiti vaš automobil
Lišće se može zavući u najnepristupačnije delove automobila, poput proreza u prostoru između haube i vetrobranskog stakla, raspršivač tečnosti za čišćenje stakala, pa čak i vođice panorama-krova. Nagomilavanje lišća u ovim delovima četvorotočkaša nikako nije preporučljivo, jer se oni mogu zapušiti i izgubiti svoju osnovnu funkciju, ili čak dovesti do kvara u motorima koji ih pokreću i kratkog spoja.
U opalom lišću nalaze se i različite kiseline, koje kada dospeju na krov, haubu ili gepek četvorotočkaša u većini slučajeva izazvaju nagrizanje boje i laka, i kasnije i dovode do korozije, navode stručnjaci sa portala Konzumer Riports. Zbog toga je važno da ga, svaki put kada ga ugledate na kolima, obavezno uklonite, i to vrlo pažljivo, kako ne biste prouzrokovali dodatna oštećenja.
Kako najbolje ukloniti opalo lišće sa automobila
Najbolje bi bilo da lišće uklonite rukama ili ga oduvate sa vozila uz pomoć posebnih duvaljki koje izbacuju vazduh pod pritiskom. Lišće sa delikatnih delova automobila, poput proreza između haube i vetrobranskog stakla, iz rešetke hladnjaka i delova oko vrata i gepeka trebalo bi čistiti vrlo nežno, kako se ono, posebno ukoliko je omekšalo od vode, ne bi samo dodatno uvuklo u proreze. Ukoliko lišće ne možete da izvučete, usisivač može biti od pomoći.
Jedino što nikako ne bi trebalo koristiti jesu oštri predmeti, kojima biste možda želeli da izvučete ostatke lišća iz šupljina automobila, budući da se njima mogu oštetiti mrežice ili pokidati gumeni delovi koji služe za dihtovanje. Ne bi bilo zgoreg ni da automobil češće perete koristeći "vodenu pušku". Ovakvo pranje odlično uklanja lišće sa nepristupačnih delova automobila i ujedno uklanja kiseline koje je ono možda otpustilo na farbu.