Ovu funkciju automobila nikako ne smete koristiti tokom jeseni - rizikujete bezbednost

Savremeni automobili imaju svakojake napredne funkcije - grejači sedišta, volana i retrovizora, kao i različiti načini klimatizacije i cirkulacije vazduha u kabini su samo neke od njih. Mnogi vozači, pak, u ovom delu godine prave ogromnu grešku, ni ne sluteći da ih ona može koštati života.

Iako nas relativno lepo vreme očekuje sve do kraja septembra, dani su sve hladniji, a vlažnost vazduha sve viša zbog učestalijih padavina. Ovakvi vremenski uslovi negativno se odražavaju i na vožnju, koja postaje sve izazovnija - putevi su dosta klizavi, a vidljivost smanjena. Ovo nije jedino na šta bi vozači trebalo da obrate pažnju tokom vožnje u jesenjim mesecima. Opasnost vreba čak i iz samog vozila, a konkretno - iz jedne funkkcije koji mnogi nesvesno aktiviraju tokom vožnje.

Recirkulacija vazduha je najveći neprijatelj vozača u jesenjem periodu

Funkcija recirkulacije vazduha dostupna je na svim novijim automobilima: ona služi da se vazduh iz kabine filtrira i ponovo u nju ubacuje kako bi se unutra održala optimalna temperatura. U letnjim mesecima ovo može biti jako korisno jer se tako kabina brže hladi, ali tokom jeseni može dovesti do fatalih posledica. Aktivacijom ove funkcije vlažnost se zadržava u automobilskoj kabini, što dovodi do zamagljivanja stakala.

Dodatno, razlika u temperaturi iznutra i spolja samo pogoršava situaciju. Time se višekratno smanjuje vidljivost druma i uočljivost drugih učesnika u saobraćaju, samim tim i rizikuje bezbednost na putu i povećava rizik od saobraćajne nezgode. Osim toga, toplota i povišena vlažnost vazduha imaju omamljujući efekat na vozača: njegova koncentracija i refleksi se rapidno smanjuju, što dodatno ugrožava i njega i putnike.

Provetravanje automobila može spasiti život

Sa dolaskom hladnijeg vremena mnogi vozači padaju u iskušenje da kabinu automobila zagreju, ali je to velika greška. Po mišljenju stručnjaka, optimalna temperatura u vozilu bi trebalo da varira između 20 i 22 stepena Celzijusove skale, naročito u jesenjem i zimskom periodu. Ova amplituda nije slučajna - dovoljno je toplo da svima u vozilu bude ugodno, a opet nije previše toplo da bi se na staklima i šoferšajbni stvarao kondenz.

Ujedno, važno je i redovno provetravati vozilo, kako se vlaga ne bi nakupljala na staklima. Umesto da uključujete klima uređaj, ili još gore, recirkulaciju vazduha, bolje bi bilo da pribegnete staromodnijem rešenju i otvorite prozore, makar i na kratko, savetuju stručnjaci. "Ako stakla ne odmagle, zaustavite se čim budete imali uslove i obrišite ih ubrusom ili krpom kako biste bezbedno nastavili putovanje", naveo je Endrju Džervis u intervjuu za britanski Ekspres.