Magazin

Uredite svoj Linkedin profil i privucite pažnju regrutera uz pomoć ovih saveta stručnjaka

Korisnici koji imaju uređen profil na Linkedin platformi imaju čak 71 procenat veću šansu da budu pozvani na razgovor za posao, pokazala su istraživanja. Na koji način možete privući regrutere i zadržati njihovu pažnju - objasnili su stručnjaci sa Linkedina.
Uredite svoj Linkedin profil i privucite pažnju regrutera uz pomoć ovih saveta stručnjakaGetty © NurPhoto / Contributor

Regruteri i poslodavci danas provode dosta vremena na Linkedinu pretražujući idealne kandidate za svoje pozicije. Ali, nemaju svi jednake šanse da budu primećeni u moru drugih stručnjaka. Relevantno radno iskustvo nije jedino što se ceni, niti je formalno obrazovanje ono što uvek prevagne u korist jednog od dvoje ili više kandidata. 
Estetika profila i njegova popunjenost su od velike važnosti, a na šta tačno treba obratiti pažnju i kako urediti nalog kako bi on bio privlačniji budućem poslodavcu podelili su eksperti sa Linkedina, koji su svojevrsni trendseteri u domenu unapređenja karijernih mogućnosti.

Počnite od osnova - profilna i pozadinska fotografija

Vaš nalog na Linkedinu je poput vizit-karte, a način na koji se predstavite umnogome utiče i na to kako će vas doživeti regruter. Pravilan odabir profilne fotografije je ključan i zato se postarajte da ona bude profesionalna, ali ne isuviše ozbiljna. Izbegavajte slike iz izlazaka, u kupaćim kostimima i one na kojima se ne vidite jer stojite negde u daljini.

Pozadinska fotografija bi trebalo da da konekst vašem nalogu i kaže nešto više o vama i onome što vam je važno. Bilo da je u pitanju isticanje struke (instalacije asociraju na elektrotehniku, rezervoari na to da radite u naftnoj industriji, a kolači da se bavite poslastičarstvom) ili kompanije u kojoj radite, pozadinska fotografija je važan deo naloga.

Uredite opis profila

U opisu vašeg Linkedin naloga bi obavezno trebalo da bude navedeno kojim poslom se bavite. Dodajte i vaš lični utisak o poziciji na kojoj ste trenutno, kao i šta je to što vas ističe u odnosu na druge kolege iz branše. Dodatno možete navesti i zvanje stečeno formalnim obrazovanjem ili titulu ili sertifikat koje ste stekli pohađanjem relevantnih obuka. Ali, nemojte preterivati - ne morate navesti baš sve, već fokus stavite na najznačajnija dostignuća.

Radno iskustvo pretočite u priču

Kopirajting je veština koja se uči, a vaš nalog je idealno mesto da je usavršite. Pretočite radno iskustvo u zanimljivu priču na osnovu koje će potencijalni poslodavac moći da prepozna vaše kvalitete i poželi dabaš vas ima u svom timu. Posvetite ovome vreme i potrudite se da na što upečatljiviji način opišete svoj karijerni put, izazove sa kojima ste se susretali i ono ka čemu težite u poslu. 

Izbegavajte izvikane termine

Opisujući svoje radno iskustvo izbegavajte da koristite izraze koji su svima već dosadili: "fokus", "strateški", "iskusan", "strastven", "liderski nastrojen", "inovativan" i slični pojmovi regutere mogu odvratiti od ideje da vas kontaktiraju. Savet stručnjaka je da svoje iskustvo prezentujete kroz merljiva dostignuća i na taj način pokažete koliko ste fokusirani, strastveni u poslu, inovativni i strateški orijentisani.

Izgradite kvalitetnu mrežu kontakata

Pretražite stručnjake u svojoj branši i postarajte se da sa njima uspostavite konekcije. Nemojte prezati ni od toga da im prvi pišete - na Linkedinu su korisnici često vrlo otvoreni za deljenje svojih znanja i iskustava. Pojedine branše imaju i svoje grupe na ovoj platformi, a njihovi članovi s vremena na vreme organizuju i druženja, obuke i slično. Ne propuštajte priliku da se upoznate sa njima i ostvarite kontakt koji vam kasnije može značiti.

Zatražite od kolega i bivših kolega preporuku

Na Linkedinu postoji i polje sa preporukama koje je vidljivo svim korisnicima ove mreže. Kako biste povećali šanse da budete primećeni zamolite kolege i bivše kolege da podele svoje iskustvo rada sa vama i na mreži. Preporuke dobijene od saradnika regruterima dosta znače prilikom selekcije kandidata, a ukoliko su one dobijena od nekoga ko ima kredibilitet i ko je "jak" u svojoj struci - neprocenjive su.

image