Regruteri i poslodavci danas provode dosta vremena na Linkedinu pretražujući idealne kandidate za svoje pozicije. Ali, nemaju svi jednake šanse da budu primećeni u moru drugih stručnjaka. Relevantno radno iskustvo nije jedino što se ceni, niti je formalno obrazovanje ono što uvek prevagne u korist jednog od dvoje ili više kandidata.
Estetika profila i njegova popunjenost su od velike važnosti, a na šta tačno treba obratiti pažnju i kako urediti nalog kako bi on bio privlačniji budućem poslodavcu podelili su eksperti sa Linkedina, koji su svojevrsni trendseteri u domenu unapređenja karijernih mogućnosti.
Počnite od osnova - profilna i pozadinska fotografija
Vaš nalog na Linkedinu je poput vizit-karte, a način na koji se predstavite umnogome utiče i na to kako će vas doživeti regruter. Pravilan odabir profilne fotografije je ključan i zato se postarajte da ona bude profesionalna, ali ne isuviše ozbiljna. Izbegavajte slike iz izlazaka, u kupaćim kostimima i one na kojima se ne vidite jer stojite negde u daljini.
Pozadinska fotografija bi trebalo da da konekst vašem nalogu i kaže nešto više o vama i onome što vam je važno. Bilo da je u pitanju isticanje struke (instalacije asociraju na elektrotehniku, rezervoari na to da radite u naftnoj industriji, a kolači da se bavite poslastičarstvom) ili kompanije u kojoj radite, pozadinska fotografija je važan deo naloga.
Uredite opis profila
U opisu vašeg Linkedin naloga bi obavezno trebalo da bude navedeno kojim poslom se bavite. Dodajte i vaš lični utisak o poziciji na kojoj ste trenutno, kao i šta je to što vas ističe u odnosu na druge kolege iz branše. Dodatno možete navesti i zvanje stečeno formalnim obrazovanjem ili titulu ili sertifikat koje ste stekli pohađanjem relevantnih obuka. Ali, nemojte preterivati - ne morate navesti baš sve, već fokus stavite na najznačajnija dostignuća.
Radno iskustvo pretočite u priču
Kopirajting je veština koja se uči, a vaš nalog je idealno mesto da je usavršite. Pretočite radno iskustvo u zanimljivu priču na osnovu koje će potencijalni poslodavac moći da prepozna vaše kvalitete i poželi dabaš vas ima u svom timu. Posvetite ovome vreme i potrudite se da na što upečatljiviji način opišete svoj karijerni put, izazove sa kojima ste se susretali i ono ka čemu težite u poslu.
Izbegavajte izvikane termine
Opisujući svoje radno iskustvo izbegavajte da koristite izraze koji su svima već dosadili: "fokus", "strateški", "iskusan", "strastven", "liderski nastrojen", "inovativan" i slični pojmovi regutere mogu odvratiti od ideje da vas kontaktiraju. Savet stručnjaka je da svoje iskustvo prezentujete kroz merljiva dostignuća i na taj način pokažete koliko ste fokusirani, strastveni u poslu, inovativni i strateški orijentisani.
Izgradite kvalitetnu mrežu kontakata
Pretražite stručnjake u svojoj branši i postarajte se da sa njima uspostavite konekcije. Nemojte prezati ni od toga da im prvi pišete - na Linkedinu su korisnici često vrlo otvoreni za deljenje svojih znanja i iskustava. Pojedine branše imaju i svoje grupe na ovoj platformi, a njihovi članovi s vremena na vreme organizuju i druženja, obuke i slično. Ne propuštajte priliku da se upoznate sa njima i ostvarite kontakt koji vam kasnije može značiti.
Zatražite od kolega i bivših kolega preporuku
Na Linkedinu postoji i polje sa preporukama koje je vidljivo svim korisnicima ove mreže. Kako biste povećali šanse da budete primećeni zamolite kolege i bivše kolege da podele svoje iskustvo rada sa vama i na mreži. Preporuke dobijene od saradnika regruterima dosta znače prilikom selekcije kandidata, a ukoliko su one dobijena od nekoga ko ima kredibilitet i ko je "jak" u svojoj struci - neprocenjive su.