Moda iznad ''Tvitera'' i ''Tesle'': Ilon Mask napušta mesto najbogatijeg čoveka na svetu

Prema ''Forbsu'', na vrhu liste sada je Bernar Arno, predsednik najveće svetske kompanije za luksuznu robu, koja ima vrednost od 188 milijardi dolara, dok je Mask na drugom mestu sa 176 milijardi dolara. Kako je modna industrija prevazišla poznatog tehnološkog preduzetnika?

Smatra se da su nedavni događaji vezani za Maskovo preuzimanje ''Tvitera'' glavni razlog pada profita i ustručavanja investitora da ulažu u ''Teslu''. Pojedini predstavnici investicionih firmi u Americi govore da je ''cirkus'' Maskovog novog projekta mnoge odbio od saradnje i ozbiljnih uloga u kompaniju. Takođe, Maskove izjave na Tviteru su pogodile i njegov brend, čiji je ''Tesla'' najveći deo. Viralni klip od prošle nedelje na kom publika zviždi Ilonu, kada je došao kao gost kod komičara Dejva Šapela, potvrđuje da je njegov imidž u problemu.

Francuski biznismen Bernar Arno, koje je pretekao Maska na listi najbogatijih, je direktor kompanije LVMH (LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton) koja drži 75 brendova. Neke od modnih kuća su Luj Viton, Dior, Fendi, Mark Džejkobs... Pored toga, LVMH drži brendove vina i žestokog pića (Moet, Henesi, Krug, Dom Perinjon), luksuznog nakita, parfema, šminke (Fenti, Sefora, Bulgari) i mnoge druge.

Modna industrija je već dugo profitabilna grana, pogotovo se njena profitabilnost povećala nakon ukidanja karantina. Takođe, razvoj marketinga preko društvenih mreža (TikTok, influenseri), Metaverzuma i na stotine kolaboracija sa poznatim ličnostima, značajno doprinose stabilnom rastu industrije. Povrh toga, ovaj biznismen se javno ne eksponira i ne postoji rizik uništavanja ličnog brenda i imidža preko društvenih mreža.