Kompanija Majkrosoft izdala je hitno saopštenje u odeljku za korisničku podršku na svom zvaničnom sajtu, u kome je korisnike upozorila na problem tehničke prirode na koji je naišla aplikacija Word for Microsoft 365. Problem je primećen samo na verziji 2409, a pojavljuje se onda kada korisnici završe sa kreiranjem tekstualne datoteke i krenu da je sačuvaju na svoj računar.
Čuvanje fajla putem zatvaranja aplikacije dovodi do gubitka podataka
Korisnici su prve greške u radu Word-a primetili kada su datoteku pokušavali da sačuvaju kroz zatvaranje aplikacije, odnosno kada bi kliknuli na crveni "iks" u desnom uglu ekrana, a zatim na pitanje softvera da li da sačuva datoteku kliktali na taster "Sačuvati", preneo je portal Bliping Kompjuter. Tada bi se on naizgled čuvao na računaru, ali ga je bilo nemoguće pronaći.
Verovatnoća da će se dokument izgubiti višestruko se povećavao i u zavisnosti od toga kako korisnik nazove fajl. Datoteke čije su ekstenzije ispisane velikim slovima (.DOCX ili .RTF umesto .docx .rtf), kao i one u čijem nazivu postojao simbol "tarabe" (#) u većini slučajeva nestaju sa računara bez traga. Neke od njih naknadno su pronađene u virtuelnoj kanti za otpatke, u kojima se čuvaju obrisane datotele.
Kako pravilno sačuvati dokument u Word-u da on ne nestane
Diveloperi Majkrosofta uspeli su da identifikuju uzrok ovog problema, a kompanija je korisnicima dala i određene smernice kako da situaciju prevaziđu ukoliko se u njoj nađu. Kako je bilo navedeno na zvaničnom sajtu u odeljku za korisničku podršku, fajlove bi trebalo čuvati manuelno, putem "Sejv" (Save) i "Sejv Ez" (Save As) opcija.
Sada, nakon nekoliko sati od nastajanja problema, Majkrosoft sugeriše korisnicima da za svaki slučaj potpuno ugase i iznova aktiviraju Word kako bi bili sigurni da je ažuriranje izvršeno. Ovo se posebno odnosi na zaposlene koji ne gase računare i aplikacije nakon završetka smene i koji sutra samo nastavljaju tamo gde su stali.