Lepota ili novac: Šta prvo primećuju muškarci, a šta žene na aplikacijama za upoznavanje

Kada gledate nečiji profil za upoznavanje, koliko dugo gledate u fotografije? Da li pažljivo čitate opis profila ili vam možda za oko zapadnu hobiji ili posao kojim se osoba sa aplikacije bavi? Ono na šta najviše obraćate pažnju možda ima veze ne samo sa ličnim preferencama, već i sa vašim polom, prema jednoj studiji o privlačnosti.

Aplikacije za upoznavanje su početak mnogih savremenih ljubavnih priča, ali šta je ono što ljude navodi da nekome pruže šansu? Da li je to šaljivo napisana biografija, atraktivna slika, da li glavnu odluku donose isključivo vaše lične preference i želje? Iako je to sigurno značajan faktor, izgleda da vaš pol takođe igra ključnu ulogu u izboru partnera u onlajn svetu.

Do ovog zaključka su istraživači došli nakon što su pratili kretanje očiju učesnika dok su koristili aplikaciju za upoznavanje, da bi videli kako muškarci i žene analiziraju različite profile za upoznavanje.

Muškarci su imali tendenciju da se fokusiraju na fizičku privlačnost, pre nego što bi uzeli bilo šta drugo u obzir. Ovo nije veliko iznenađenje, s obzirom na veliku količinu studija koje su pokazale da je fizički izgled muškarcima veoma važan kada je u pitanju odabir partnera.

S druge strane, žene su razmatrale i fizički izgled, ali i zaradu.

"Bez obzira na to koliko je muškarac bio privlačan, žene su provodile više vremena gledajući muška lica onih koji nisu zarađivali mnogo novca," rekla je Ejmi Likins, vodeći autor studije i profesor kliničke psihologije. Drugim rečima, žene mogu da prihvate muškarca koji ne zarađuje mnogo, sve dok dobro izgleda.

Muškarci su bili pretežno zainteresovani za ženska lica, uz jedan zanimljiv izuzetak: Imali su tendenciju da provode malo više vremena gledajući u profil žene koja bi imala visoko plaćen posao, posebno ako je bila ocenjena kao manje privlačna. Dakle, u suštini, žene su bile velikodušnije prema muškarcima sa manje novca kada su bili privlačni, dok su muškarci bili tolerantniji prema manje privlačnim ženama ako su zarađivale više.

Ono što je bilo jednako za sve učesnike je to da su mnogo više pažnje obratili na lice, nego na telo - ukupno 83 odsto vremena njihove oči su bile usmerene na regiju lica, bez obzira na druge ponuđene informacije na profilu.

"Očekivali smo ovakve rezultate, slične smo imali u drugim studijama praćenja očiju, čak i kada su ljudi na fotografijama bili jedva obučeni ili čak goli. Ljudi su izuzetno zainteresovani za lica, a to važi i za muškarce i za žene," tvrdi Ejmi za "Hafington post".

Još jedna razlika, koja nije mnogo iznenađujuća, je to da su muškarci prijavili veće interesovanje za kratkoročne veze nego za dugoročne, a žene su prijavile veće interesovanje za dugoročne veze, nego za kratkoročne.

Na kraju, zaključak je bio da, bez obzira na pol, svi učesnici su pokazali da se odluke vrlo brzo donose kada je u pitanju onlajn upoznavanje. Tačnije, istraživači tvrde da je potrebno manje od 10 sekundi da odlučimo da li nam se nečiji profil dopada ili ne.