Kada je reč o bezbednosti - obe vrste onlajn kupovine su skoro jednako bezbedne, smatraju sručnjaci. Da li će se ona obaviti putem telefona ili preko sajta prodavca kome se pristupa sa računara je više stvar navike. "Starije generacije, koje koriste računare od 80-ih godina prošlog veka sklonije su kupovini preko kompjutera", navodi Kris Hok, u ime kompanije Piksel Prajvasi koja se bavi sajber-bezbednošću. "U tom okruženju oni se osećaju komfornije", dodaje on.
Sa druge strane, mlađi preferiraju da svoje kupovine obavljaju sa telefona, putem sajtova ili mobilnih aplikacija, što je negde i logično, jer su u oni od najranijeg detinjstva navikli da koriste baš ove uređaje. I zaista, svaki vid onlajn kupovine ima svoje prednosti.
Veličina ekrana igra važnu ulogu
Ne samo je da jednostavnije pročitati detaljan opis proizvoda, njegovu cenu i uslove kupovine kada se ona vrši preko laptopa, već je i donekle bezbednije sajtovima pristupati na ovaj način. Na malom ekranu telefona kupci mogu da ne primete da je u pitanju lažni sajt koji veoma podseća na autentični, i tako postanu žrtve zlonamernih prevaranata, prenosi Hafington Post. Doduše, telefon je, baš zato što je manji, uvek pri ruci, pa se kupovina može izvršiti odakle god i u bilo koje vreme, što je naročito zgodno kada su u pitanju kratkotrajne akcije i specijalne ponude.
Stepen zaštite se za nijansu razlikuje
"Kupovina preko telefona je zaista bezbedna, jer savremeni uređaji poseduju posebne enkripcije i mogućnost autentifikacije transakcije uz pomoć biometrijskih podataka poput otiska prsta ili dužice oka", naveo je stručnjak za sajber-bezbednost Tlad Kristesku. Osim toga, Android i Epl uređaji imaju sposobnost da filtriraju lične podatke korisnika i sajtovima i mobilnim aplikacijama pružaju samo ono što im je zaista potrebno da bi se obavila transakcija. Istina, oni koji kupuju preko telefona češće upadaju u zamke kompulsivne kupovine i troše više novca.
Razlikuje se i jednostavnost dobijanja korisničke podrške
Kada kupovinu vršite preko računara lakše je stupiti u komunikaciju sa predstavnicima korisničke podrške i dobiti pomoć. Veliki broj sajtova ima taster koji otvara direktnu prepisku sa agentima korisničke podrške, koji je dostupan samo na desktop verzijama sajtova, dok je onima koji pristupaju sajtu sa telefona on nevidljiv. Osim toga, komunikacija sa podrškom često se vrši i putem telefonskog poziva, tokom koga se može desiti da nestane interneta na telefonu, kao i da "multitaskovanje" bude previše komplikovano.