Odabir felni najčešće je pitanje estetike i finansijskih mogućnosti. Čelične felne su, činjenica, nešto manje lepe, ali su zato dosta povoljnije, dok aluminijumske vozače privlače jer automobilu daju atraktivniji, sportski izgled. Ipak, stručnjaci su mišljenja da su za zimsku vožnju (za nijansu) bolji izbor felne izrađene od čelika, a evo i zbog čega.
Zašto se čelične felne preporučuju za vožnju zimi
Čelične felne su neuporedivo izdržljivije od aluminijumskih, budući da su izrađene od kombinacije gvožđa i ugljenika. Zbog svog hemijskog sastava, one su robusnije i manje osetljive na izazovne spoljašnje uslove, poput vlage, hladnoće i različitih hemikalija kojima se putevi posipaju zimi, a znači - i otpornije na koroziju. Osim toga, čelične felne imaju i ravniju površinu, a znači da se u njima sakuplja manja količina blata i snega, koji mogu otežavati vožnju i dovesti do proklizavanja ili problema sa dostizanjem optimalnih performansi u vožnji.
Kako izvući maksimum iz čeličnih felni
Za one koji se teška srca odriču aluminijumskih felni zbog njihovog doprinosa estetici postoji alternativa - na čelične felne možete namontirati plastične ratkapne koje imitiraju aluminijumske felne i tako postići i višu bezbednost, ali i zadržati (iole) atraktivan izgled četvorotočkaša. Osim toga, pojedini proizvođači aluminijumskih felni su u poslednjih nekoliko godina modernizovali tehnologiju njihove izrade, dodavši specifičnu praškastu zaštitu koja ih štiti od korozije i drugih ošćetenja.
Aluminijumske felne bi valjalo ostaviti za toplije dobra godine
Najveći nedostatak čeličnih felni jeste njihov izgled i baš zbog toga veliki broj vozača novijih automobila bira da čak i zimi na kolima zadrži aluminijumske felne. Ipak, mišljenje stručnjaka po ovom pitanju je jasno: aluminijumske felne nisu najbolji izbor za zimu, prenosi portal Lodžels Autoparts. Prvi i osnovni razlog jeste osetljivost aluminijuma na so i sklonost korodiranju, a drugi, ništa manje važan, jeste taj što oštećenja na felnama mogu dovesti i do smanjenja pritiska u gumama, a samim tim i do gubitka kontrole nad vozilom pri većim brzinama.