Prošlo je pola veka otkako je japanska kompanija "Sanrio" stvorila prvu verziju Helo Kiti. Ona je jedan od najpopularnijih nacrtanih zvezda na svetu, zajedno sa likovima kao što su Miki Maus, Vini Pu, Pokemoni...
Od kada je prvi put predstavljena u javnosti, pa sve do sada, imala je mnogo uspeha: Postala je UNICEF ambasador, specijalni izaslanik japanskog ministarstva spoljnih poslova, njen lik se može pronaći na bilo kojoj vrsti proizvoda, od odeće do školskog pribora, dominira tematskim restoranima, kafićima, zabavnim parkovima, a čak su izgrađena i Helo Kiti porodilišta.
Zanimljivo je da Helo Kiti zapravo nije mačka, nego mala devojčica koja živi u Londonu, a njena kreatorka je ilustratorka Juko Šimizu, koja je prvobitan dizajn napravila 1974. godine. Njeno prepoznatljivo belo lice i crvena mašnica su postali nezvanični zaštitni znak "Sanrio" kompanije, a specifična je po tome što nema usne.
Neki su zamerali što ona "nema svoj glas", ali njena kreatorka je rekla da to zapravo znači da Helo Kiti ima više empatije prema drugima, jer mogu da zamisle svoje emocije na njoj - "Ako ste vi tužni, i ona je tužna. Ako ste vi srećni, ona će biti srećna s vama," rekla je svojevremeno za javnost treći dizajner ovog lika, ilustrator Juko Jamaguči.
Ovo je jedan od razloga zašto je franšiza Helo Kiti vredna desetine milijardi dolara - primenljiva je na skoro sve vrste proizvoda, njen bezazlen izraz lice umirjue i usrećuje ljude, toliko da nije popularna samo među decom, već i ogromnim brojem odraslih. Štaviše, neki od njenih najvećih obožavaoca su rođeni osamdesetih i devedesetih, kada su proizvodi sa njenim likom počeli masovno da se prodaju, prenosi Si-En-En.
"Ona je dobra u sportovima, a takođe izgleda slatko i šik. Njen glavni motiv je prijateljstvo", objasnila je Jamaguči u jednom intervjuu za "Tajm". "Mislim o njoj kao o praznom platnu koje možete transformisati u razne stvari. Nema mnogo toga što joj ne odgovara… Mislim da kada svi razgovaraju sa Helo Kiti, ona im verovatno na neki način odgovara," rekla je.