Zakoni i kampanje protiv pušenja decenijama odvraćaju ljude od ove navike, a sa pojavom električnih alternativa (poput vejpa) delovalo je kao da klasična cigareta uskoro neće biti zastupljena kao nekada.
Ali u proteklih godinu dana, pušenje je ponovo postalo veoma važan element filmova, serija, muzike, imidža. Prema poslednjim trendovima, pušenje izgleda više ne treba da nas asocira na žute i oštećene zube, loš zadah, nezdravu kožu i ozbiljne bolesti, već je to novi modni aksesoar najvećih zvezda.
Na modnoj pisti u Njujorku je manekenka nedavno prošetala sa cigaretom u ruci, muzičarka Rozalija je ranije ove godine poklonila buket pun cigareta pop pevačici Čarli Eks-Si-Eks, koja je rekla da njen letnji album najbolje slušati uz pušenje cigarete, da bi se dočarala njegova atmosfera.
Influenserka i pevačica Adison Rej je pušila dve cigarete istovremeno u svom novom spotu, a glumac Pol Meskal je rekao da, pored strogih fitnes režima da bi se pripremio za ulogu u filmu "Gladijator 2", nije mogao da ostavi cigarete. Prema jednoj neprofitnoj zdravstvenoj organizaciji protiv pušenja, u 9 od 10 filmova nominovanih za glavnu nagradu Oskara ranije ove godine su se pušile cigarete, što je više u odnosu na 7 u prethodnoj godini, prenosi Bi-Bi-Si.
Iako ovo isprva deluje bezazleno, navike poznatih i stvari koje promovišu u svom radu utiču na ponašanje njihovih ovožavaoca. Mladi u ranim dvadesetim, koji nikada ranije nisu pušili, sada to rade da bi se uklopili u društvo i trend - bez obzira što su odrasli uz više upozorenja i zabrana nego sve generacije pre njih.
"Cigfluenseri"
Sada postoje Instagram nalozi koji isključivo objavljuju fotografije poznatih ličnosti dok puše, koji imaju na desetine hiljada pratilaca. Komentari su pozitivni i mnogi govore da određena muzička ili filmska zvezda na objavi "izgleda baš kul" sa cigaretom u ruci.
Iako veličanje pušenja u popularnoj kulturi nije nikakva novost, interesantno je da se dešava u vremenu u kome je lako potražiti savetovanje i pomoć za odvikavanje, kao i na stotine informacija o smrtonosnim posledicama.
Neki tvrde da je cigareta postala simbol nekog prošlog vremena, u kome je pušenje bilo dozvoljeno svuda, gde su hedonizam i bezbrižnost vladali. Drugi veruju da mladi koji se ugledaju na starije ili poznate ličnosti koje puše osećaju kao da su im na taj način bliži, da se s njima povezuju. Mnogi na mrežama govore da "ne vole cigarete, ali vole kako izgledaju kada ih puše", pa su iz toga razvili naviku i postali zavisnici.
Cigarete protiv vejpa
Možda zvuči neobično, ali popularnost vejpova je podstakla sve učestaliju kupovinu cigareta kod mladih. U pitanju su društvene konotacije: Vejp je (nažalost) "slatka sprava za klince", jer veliki broj tinejdžera "vejpuje", dok su cigarete "za odrasle". Oni koji ulaze u dvadesete žele postepeno da se odvoje od "dečije i naivne" verzije sebe, pa gorke cigarete su sjajna zamena za voćkasti vejp.
Na kraju, popularnost cigareta među novim generacijama može imati i jednostavno objašnjenje: Bunt. S obzirom da su današnji mladi odrasli uz najviše zabrana i upozorenja, iz inata odlučuju da naprave spostvene izbore i zapale cigaretu. Da li je trend bio vredan zdravlja, većina sazna mnogo kasnije (ili prekasno).