Da li ste "slatki" tip - izbor slatkih grickalica otkriva mnogo o vašoj ličnosti

Kada zavirite u ormarić sa grickalicama, da li posežete za kesicom čipsa ili za čokoladicom? Odgovor može otkriti mnogo toga o vašoj ličnosti, govore rezultati novog istraživanja.

Neodoljive grickalice nam prave društvo kad gledamo film, razgovaramo sa prijateljima ili jednostavno su tu da premostimo do glavnog obroka. Ali koje najradije biramo - uzimamo li one slane ili ipak slatkiše ništa ne može da zameni? Ovim pitanjem su se bavili i naučnici, te su ispitali ljude iz Kine, Nemačke, Meksika i Sjedinjenih Američkih Država o njihovom izboru grickalica, kao i o njihovim osobinama.

U sve četiri zemlje, ljudi koji više vole slatko imaju tendenciju da budu prijatniji, pokazala je analiza. Ovi rezultati mogu objasniti zašto imamo običaj da opisujemo prijatne ljude kao "slatke", navodi naučni tim sa Getisburg koledža.

"Povezanost između ljubaznosti i sklonosti ka slatkom ukusu poklapa se sa terminima koji se ponekad koriste za opisivanje ljubaznih i dragih osoba, kao i onih koje volimo u nekim kulturama (npr. 'sladak', 'slatkiš' ili 'med')", opisali su istraživači. Prethodne studije jesu otkrile vezu između preferencije za slatkom hranom i prijatnosti. Međutim, do sada nije bilo jasno da li ova veza važi u različitim kulturama.

"Iako su studije pokazale ovu povezanost, ranija istraživanja su se uglavnom fokusirala samo na uzorke iz Amerike. Takođe, ova veza može, ali i ne mora postojati u određenim kultura", kaže naučnik Brajan Majer i njegov tim u istraživanju objavljenom u Journal of Research in Personality.

Kako je teklo istraživanje

Tim je angažovao ukupno 1.629 učesnika iz Kine, Nemačke, Meksika i Amerike. Na početku, učesnici su popunili anketu kako bi se procenio njihov nivo osobina iz grupe "Velikih pet" - otvorenost, savesnost, prijatnost, ekstraverzija i neuroticizam. Nakon toga, davali su ocenu na skali od 1 do 6 za slatkiše, odnosno bombone, karamelu, čokoladnu tortu, med, sladoled, javorov sirup, kruške, grožđice, jagode i šećer. Učesnici su takođe ocenili i svoje sklonosti ka slatkoj, kiseloj, slanoj, gorkoj i ljutoj hrani.

Rezultati su otkrili da je, kod učesnika iz sve četiri zemlje, ljubaznost bila značajno i pozitivno povezana sa sklonošću ka slatkom ukusu.

"Konzumiranje slatkiša je univerzalno prijatno iskustvo u mnogo većoj meri nego kad su u pitanju drugi ukusi", kažu istraživači, a prenosi Dejli mejl.