U svom istraživanju, eksperti su popularne pametne uređaje analizirali kroz šest kategorija: traženje saglasnosti korisnika na postavke, transparentnost u komunikaciji, bezbednost podataka, minimizacija podataka, posedovanje trekera (softvera za praćenje) i ažurnost u brisanju podataka. Zavisno od ocene u svakoj od pomenutih kategorija, istraživači su potom svakom od uređaja dali konačnu ocenu u smislu poverljivosti informacija korisnika.
Smart televizori
Pametni televizori popularnih brendova tražili su od korisnika da prilikom podešavanja uređaja oni unesu svoj poštanski fah, ali je podešavanje moglo da se završi i bez toga. Televizori su tražili od korisnika i pristup njihovim mobilnim uređajima, dok su neki modeli imali integrisane i uređaje za prađenje, kao i pristup Fejsbuku i Guglu. Televizori su i ranije bili na tapetu zbog špijunaže, kada su pravili snimke ekrana i slali to proizvođačima.
Pametni zvučnici
Još jedan pametan uređaj na spisku jesu zvučnici. Iako su neki od njih tražili najmanje saglasnosti na pristup ličnim podacima korisnika, oni su istovremeno imali i najviše trekera. Problem kod zvučnika pojedinih proizvođača bilo je i dobijanje saglasnosti korisnika na praćenje podataka, dok su neki ovo premostili tako što su korisniku ponudili da jednostavno preskoči taj deo podešavanja.
Smart satovi
U kategoriji smart-satova takođe ima špijuna. Pojedini modeli prate tačnu lokaciju korisnika, imaju sposobnost snimanja zvuka i pristup galeriji i drugim medijima, dok ujedno mogu da prate i koje su aplikacije instalirane na telefonu. Za pristupu ovakvim podacima pojedini proizvođači pametnih satova traže saglasnost korisnika, ali ukoliko je on ne da - oni rade kao obični satovi i nemaju nikakve napredne funkcije, preneo je Dejli Mejl.
Friteze na vruć vazduh
Friteze na vruć vazduh, kako se ispostavilo, znaju tačnu lokaciju doma u kome se nalaze, a ujedno od korisnika traže i saglasnost da zapisuju razgovore koje on obavlja putem mobilnog telefona. Pojedini uređaji su povezani i sa Fejsbuk nalozima korisnika, dok neki prilikom kreiranja naloga traže i da se unesu pol i datum rođenja korisnika. Većina tih podataka se šalje u Kinu - zemlju u kojoj se te friteze i proizvode. Istina, ovaj podatak je naglašen i u politici privatnosti, ali ga mnogi previde kada se registruju.
Kako poboljšati privatnost podataka
Zasnovano na sakupljenim podacima stručnjaci su dali nekoliko saveta kako možemo zaštititi svoje podatke od "radoznalih" pametnih uređaja koje imamo u kući, pa čak i kancelarijama. Prvo i osnovno jeste da na telefonima proverimo politiku privatnosti uređaja, kao i to kojim aplikacijama smo dali koja prava, a zatim i filtriramo dozvole u skladu sa funckijom koju aplikacija ima. Oni koji koriste glasovne pomoćnike trebalo bi da podese i da se zvučni zapisi automatski brišu nakon određenog perioda.