Imati strogog, napornog rukovodioca je teško, ali je još teže imati rukovodioca koji iz dana u dan menja raspoloženje i dan nakon što "pukne" pokušava da se iskupi, pokazala su najnovija istraživanja naučnika. Njihova nepredvidivost u pogledu raspoloženja jedan je od najvećih okidača stresa kod zaposlenih, koja lako može dovesti do burnauta, a samim tim i pada produktivnosti.
Doktor Džekil i mister Hajd rukovodioci - pošast koja uzima danak
Takozvani Doktor Džekil i mister Hajd rukovodioci, koji pokušavaju da se za svoje neadekvatno, nekada i neprofesionalno ponašanje koje se graniči sa mobingom iskupe zaposlenima tako što će se dan kasnije ponašati prijateljski i blagonaklono, nanose svojim podređenima mnogo više štete nego oni koji su neprestano strogi, pa čak i "neprijateljski" nastrojeni prema njima.
"Organizacije teže kao tome da intervenišu kada su rukovodioci organizacionih delova konstantno negativno nastrojeni prema svojim zaposlenim, dok su istovremeno tolerantni prema onima koji tek s vremena na vreme pokažu svoju agresivnu stranu. Ipak, naša studija pokazala je da je povremen loš odnos prema zaposlenima od strane njihovih rukovodilaca okidač za veću količinu toksičnosti", naveo je vodeći autor studije, doktor Haojing Su.
Loši po celu kompaniju, ne samo svoje zaposlene
Ovakav negativan efekat na psihu zaposlenih nije ograničen samo na organizacioni deo u kome rade zaposleni koji su žrtve neadekvatnog rukovodioca, već je rasprostranjen širom čitave kompanije, upozoravaju stručnjaci. Zaposleni koji sa strane posmatraju ovakvo ponašanje pojedinih menadžera i sami doživljavaju pojačan nivo stresa zbog neodređenosti i nesigurnosti u rukovodeći kadar organizacije.
"Iskupljivanje za neetičko, neadekvatno ponašanje ne briše magično štetu koje je nanelo takvo ponašanje dan ili dva ranije, već samo čini da stvari izgledaju još gore nego što zapravo jesu", naveo je stručnjak. "Zaposleni kod ovakvih rukovodilaca postaju ranjiviji i neprestano su u strepnji kada će se njihov šef preobratiti iz dobrog u lošeg, što ih emocionalno iscrpljuje, demorališe i čini praktično nesposobnim za obavljanje posla", pojasnio je Su.