Bilo da je u pitanju službeno putovanje ili beg iz grada za vikend, smeštaj igra važnu ulogu u kompletnom doživljaju. Ipak, neki domaćini koji svoje smeštajne jedinice oglašavaju putem popularnih platformi, često ne misle na goste i njihov komfor, već samo na to kako da zarade što više, pa se služe raznim taktikama i trikovima za privlačenje gostiju.
Srećom, iskusni putnici su, za godine i godine putovanja i bukiranja smeštaja, sve te trikove domaćina naučili, i sada manje iskusnim putnicima daju savete kako da na prevare na platformama ne nasednu i na šta tačno da obrate pažnju prilikom rezervacije. Ovih 5 stvari su najvažnije i mogu vam sačuvati ne samo novac, već i vreme i nerve.
Slika ne govori uvek više od 1.000 reči
Fotografisanjem prostora iz određenog ugla može se stvoriti iluzija prostranosti i dobrog osvetljenja, čak i kada je u pitanju apartman od samo 20-ak kvadratnih metara. "Kada gledate fotografije smeštaja obratite pažnju na nameštaj - da li je možda previše izdužen ili je možda ogledalo stvara osećaj prostranosti", navela je Tami Bar. Slikanje prostora u širokougaonom, panoramskom režimu je samo jedna od taktika domaćina.
Rejting smeštaja je jako važan
"Iz mog iskustva, rezervisanje smeštaja koji ima manje od 4,5 zvezdica može biti potencijalno jako rizično, naročito ukoliko putujete na duži vremenski period", upozorila je Bar, ekspert za putovanja. Još je rizičnije bukirati smeštaje koji nemaju ni jednu ocenu gostiju. U tom slučaju dobro bi bilo pretražiti tog domaćina na platformi i informisati se o drugim smeštajima koje on eventualno izdaje, pa pogledati njihove ocene. Ili, na kraju krajeva, potražiti taj isti smeštaj na Guglu.
Važno je i koliko su stare recenzije gostiju
Ako su rezencije gostiju starije od 2 godine, to takođe može biti "crvena zastavica", upozoravaju iskusni putnici. Bilo da je u pitanju kraće ili duže odsedanje u smeštaju, važno je da on bude komforan, čist i u skladu sa svim savremenim normama (kako bezbednosnim, tako i tehnološkim). "Recenzije starije od 2 godine mogu ukazivati na to da smeštaj dugo nije izdavan, što potencijalno može značiti i da nije održavan u međuvremenu, ili da ne zadovoljava osnovne funkcionalnosti", pojasnila je Ber.
Komunikacija sa domaćinom može otkriti dosta toga
Pre rezervisanja smeštaja uvek je dobro stupiti u kontakt sa domaćinom (najbolje putem platforme ili mejla, kako bi ostao pisani trag) i dodatno proveriti da li su sve navedene informacije o smeštaju aktuelne: da li Wi-Fi funkcioniše, da li parking dostupan ako je tako naznačeno, da li u smeštaju postoji fen, aparat za kafu i slično. Osim toga, način komunikacije sa domaćinom vam može otkriti i da li je u pitanju neka prevara ili vam otkriti neke detalje koji će biti odlučujući faktor prilikom rezervisanja.
Obavezno pročitajte recenzije gostiju i odgovor domaćina
Poslednje i najvažnije od svega jeste da pročitate komentare gostiju o smeštaju i odgovore domaćina na njih. "Ne postoji veći znak upozorenja od nekulturnih odgovora domaćina na negativne recenzije gostiju i i javnog nepoštovanja gostiju", navela je Ber. Način na koji domaćin smaštaja odgovara na recenzije koje su gosti ostavili na platformi vam može otvoriti oči i poštedeti vas neprijatnosti prilikom rezervisanja, a kasnije i boravka u smeštaju.