Odlazak u restoran je pravo uživanje - jedete ukusno jelo zajedno sa prijateljima, porodicom ili partnerom, a ne morate da kuvate ni čistite. Ali nažalost, ovakav izlazak lako može pokvariti loš obrok i mesto. Iako ne postoji garancija da će iskustvo biti dobro ili loše, možete obratiti pažnju na sledeće stvari pre nego što donesete odluku da li bi trebalo da naručite:
Restoran treba da ima temu - ali ne previše
Mnogi restorani imaju posebnu temu, koja uglavnom odražava jela koja se služe. Ako je meksički restoran, tu će biti dekoracije poput sombrera, a ako je italijanski, verovatno ćete ugledati fotografije Rima... Ovo je sasvim u redu, ali problem nastaje kada se u restoranu nalazi više tema odjednom.
Na primer, restoran koji ima nekoliko slika Italije, ali negde se provlače i nautičke teme, pa se odjednom pojave figurice koje izgledaju kao da su stigle iz Afrike - to samo govori da oni koji vode restoran nisu jasno odlučili njegov karakter. Ovo može reći da nisu profesionalni, da mesto ne shvataju ozbiljno i da iskustvo verovatno neće biti idealno.
Jelovnik je dugačak, lepljiv i nepregledan
Kada su jelovnici u pitanju, iskusni gurmani i profesionalci u svetu kulinarstva će se složiti sa rečenicom: Manje je više. Ako restoran ima meni od 10 stranica i obuhvata različite kuhinje sveta, od italijanske, preko indijske pa do kineske, to ne znači da su kuvari usavršili sva jela, nego je veća verovatnoća da nisu usavršili nijedno.
Ovo takođe može reći mnogo togao svežini i bezbednosti hrane. Ako ima veliki broj jela, šta mislite - kada je neko poslednji put naručio isto što i vi? Koliko dugo te namirnice stoje netaknute?
Pored toga, čak iako izgled restorana nije loš, dobro je da obratite pažnju i na stanje jelovnika: Ako restoran gostima daje pocepane, pohabane ili prljave jelovnike, to vam govori da konobari nisu imali adekvatnu obuku jer ne vide problem sa davanjem takvih jelovnika, kao i da menadžer ne obraća pažnju na detalje.
Influenseri su jedini marketing
U slučaju da želite da odete u novi restoran, a jedine objave koje vidite o njemu su od strane plaćenih influensera, možda je bolje dva puta da razmislite. Iako ovo nije uvek znak da je restoran loš, ako nigde niste čuli za njega i ne možete da nađete pozitivne recencije, to može biti upozorenje. Uostalom, kvalitetni restorani ne moraju da se oslanjaju na influensere kada žele da privuku goste.
Lokal je zapušten iznutra i spolja
Svako zna barem jedan restoran koji možda ne izgleda otmeno niti novo, ali služi dobru hranu. Međutim, ovo je retkost i trebalo bi da ozbiljno shvatite stanje objakta u koji ulazite.
Ako se u blizini restorana nalaze otvoreni kontejneri, na zemlji su smeće i opušci, parking je neuredan, fasada oronula, to može bti "crvena zastavica". Iako spoljašnji izgled ne mora da garantuje kvalitet jela, odlazak u restoran mora da je prijatno iskustvo koja budi sva čula na pozitivan način - što se sigurno ne dešava kada prvo ugledate đubre i boju koja se ljušti sa zidova.
Prljavi prozori i vrata su takođe znak da restoran nije fokusiran na higijenu i to se može preneti na prostore u kojima se priprema vaša hrana. Isto važi i za stanje toaleta, a osim toga, tu su i detalji koji mogu otkriti da higijena nije prioritet, poput uvenulih biljaka, prašine u ćoškovima, neočišćenih podova, stolova na kojim su ostale mrve hrane od prethodnih gostiju...
Ni gosti ni osoblje nisu dobro raspoloženi
Verovatno najveći znak kvaliteta restorana su reakcije ljudi oko vas. Razumljivo je da osoblje ne može uvek da bude preterano pozitivno ako je gužva velika i kada ima mnogo posla, ali važno je da je pristojno, da vaše narudžbine i zahteve pažljivo sluša, da ne deluje nezainteresovano... Međutim, ako osoblje deluje kao da jedva čeka da ode kući, čak i kada nije velike gužva, to može biti znak da nećete biti kvalitetno usluženi.
Na kraju, tu su i drugi gosti. Ako niko očigledno ne uživa u jelu, ako više od jednog puta čujete da se neko požalio na obrok, da mu nešto nedostaje, da mu sto nije bio čist ili da je dobio nešto što nije hteo, da čeka više od sat vremena... Možda je najbolje da potražite drugo mesto.