"Vavilon" - malo drugačija priča o početku Holivuda

"Ovo je priča o Holivudu i vremenu prelaska sa nemog na zvučni film tokom dvadesetih, u kome svi filmski karakteri definišu sebe kroz odeću", rekao je za "E" kanal reditelj filma Demijen Šizel

Oko 7.000 kostima napravljeno je za potrebe ovog filma kako bi ispratili radnju koja se odvija u dvadesetim godinama u Holivudu. Reditelj Šizel nije želeo klasični izgled iz ove epohe, pa su kostimi neobično osmišljeni - kako bi izgledale dvadesete da su se desile u "Diskoteci 54"(Studio 54) osamdesetih godina. Ovaj klub u Njujorku, je okupljao najpopularnije osobe tog vremena, uz disko muziku, opijate i ogromne količine alkohola. Na vratima su stajale osobe koje su na osnovu izgleda, garderobe i stava odlučivale da li neko iz dugog reda pred vratima kluba, može da prisustvuje jednoj od ultra popularnih žurki tog doba.  

Zbog toga je kreatorka kostima, Meri Zofres, imala viziju kostima koji su potpuno novi i unikatni i do sada nisu viđeni na filmu, a podsećaju na dvadesete godine. Razuzdanu junakinju Vavilona, Neli Leroj, koju je odlično dočarala Margo Robi, na početku filma vidimo sa tršavom bob frizurom i u haljini, koja liči na crveno platno obmotano oko tela. Ova neobična haljina ne sliči haljinama iz dvadesetih godina, a kreatorka za svoju kreaciju kaže "Kako bi prikazali njen neobuzdani duh, obukla sam Neli u crvenu haljinu koja deluje kao nešto što je sama smislila, šorts i marama oko struka. Neli je nepoznata i bez iskustva i dolazi da osvoji Holivud, a to se vidi u njenom oblačenju". 

Dvadesete, posleratne godine prošlog veka, donele su feminizam ali i uvele revoluciju u ženskoj modi. Žene su počele da rade, pa je bilo potrebno obući nešto funkcionalno i jednostavno, a u tu svrhu skinut je i korset. Jedan oblik steznika u predelu grudi nastavio da se nosi, pre svega jer je tadašnja estetika insistirala na ravnom poprsju, skoro dečačkoj figuri sa naglašenim ramenim  pojasom. Da bi se olakšalo kretanje, skraćena je suknja, jedva prekrivajući kolena, a pošto se "čarlston" igrao svuda, počela je da se obraća pažnja i na izgled nogu. Za večernji izlazak haljina je bila ukrašena perlama, resama, često golih leđa, a izrađivana je od najomiljenijeg materijala ovog perioda, lagane i udobne viskoze.

Drugu liniju mode ovih godina, tipično muško odelo na ženi, koje je Koko Šanel promovisala, vidimo u transrodnom liku koji u filmu tumači Li Jun Li. Šminka je napadna, oči su istaknute, ali usne nisu tanka linija, već je i ovde napravljena kombinacija dvadesetih godina i današnjice. U njenoj ruci je muštikla, još jedan detalj koji je karakteristično išao uz žene ove epohe. Kostimi ovog junaka su jarkih boja, veseli, često na granici ekcentričnosti a korišćene su i tipične kineske haljine koje idu uz glumicino poreklo.

Sporedna uloga pripala je Bred Pitu, koji tumači veliku filmsku zvezdu tog doba. "Džek je toliko velika filmska zvezda da se ne oblači formalno. On nosi frakove samo na zabavama, a inače je u štrikanim džemperima i kardiganima", rekla je kreatorka kostima o liku Džeka Konrada.

Muška moda dvadesetih godina je najneformalnija do tada. Džemperi, ležernija odeća i sportski komadi su bili najzastupljeniji. Često su se nosile takozvane begi pantalone, ali i one radničke, a na glavi kačket. Formalna odeća je i dalje bila elegantna ali pre svega funkcionalna.

Radnja filma počinje zabavom na Bel Eru na koju Neli upada nepozvana i nakon konzumacije narkotika priča o svojim ambicijama i željama. Neli pokušava na sve načine da postane deo Holivuda, a Džek da uspešno ostane u njemu i dalje. U filmu je sve prebrzo, ekcentrično, dovedeno do krajnjih granica, može se reći i iskarikirano. Holivud deluje kao jedna velika zabava. Za ove uloge, Margo Robi i Bred Pit nominovani su za Zlatni globus 2023. godine, a film i muzika iz filma takođe su potencijalni dobitnici ove nagrade.