Psiholozi otkrili šta je to što nekoga čini harizmatičnom osobom
Kažu da se o ukusima ne raspravlja, naročito kada je reč o tome kako doživljavamo druge ljude oko sebe. Ali, kako to da nam se mogu učiniti interesantnim i "kul" dve potpune krajnosti? "Potpuno drugačiji tipovi ljudi, od skromnih čuvara pa sve do svirepih vojnika, mogu biti "kul". U ovom istraživanju analizirali smo na koji način ljudi opisuju nekoga ko je takav, odnosno koje ga osobine čine takvim", naveli su stručnjaci Briana K. Nguen, specijalista za kognitivne nauke i Majkl Prinsing, psiholog.
Majk Tajson, Nelson Mendela, Džingiskan
Kada neko procenjuje da li ispred njega nalazi "kul" osoba ili neko ko se takvim ne može smatrati, on u obzir ne uzima isključivo fizičke karakteristike te osobe, već i unutrašnje - inteligenciju i crte karaktera. Među onima koji zasigurno nose titulu "kul" ljudi, po mišljenju ispitanika koji su učestvovali u istraživanju, našli su se Džingiskan, legendarni bokser Majk Tajson, južnoamerički političar Nelson Mendela i pakistanska aktivistkinja Malala Jusufzai. Realno gledano, nemaju ništa zajedničko, makar kada je reč i fizičkom izgledu, ali u tome i jeste stvar. Pošto su analizirali više od 2.000 ispitanika, naučnici su došli do zaključka da, da bi neko bio "kul" on mora izgledati moćno, ali i posedovati najmanje ova dva kvaliteta ličnosti - muževnost i čvrsta moralna načela.
"Kul" osobe imaju i ove osobine
Pridevi kojima su ospitanici opisali "kul" ljude bili su ‘neustrašiv, žestok, pravdoljubiv, dobar, samouveren, hrabar, nezavisan, pozitivan, sposoban, moralan i stabilan’. Na to da li nekoga doživljavamo kao "kul" osobu utiču, pored navedenih osobina, i sposobnost odolevanja društvenim pritiscima, činjenje postupaka dostojnih divljenja, kao i prihvatanje kompleksnih i izazovnih zadataka. Ovo znači da čak i ljudi koji fizički nisu jaki, moćni i koji ne izgledaju opasno, takođe mogu biti jako "kul" i izazivati poštovanje i divljenje drugih, prenosi RIA Novosti. Zahvaljujući kvalitetima koje poseduju, oni mogu predstavljati uzore novijim generacijama i služiti odličnim primerom kulturološke i društvene tekovine, koju treba negovati i u budućnosti.