Ovi znakovi ukazuju da se odlično nosimo sa svojim emocijama

Nauka kaže da postoji veza između emocionalne inteligencije i uspeha u životu, karijeri, ali nisu svi rođeni sa njom. Činjenica je da se ona može steći i poboljšati vežbanjem, ali kako da znamo da je neko ima ili nema?

Emocionalna inteligencija utiče na sposobnost ljudi da se samoregulišu, omogućava ljudima da efikasno razumeju i utiču na emocije drugih, što im dosta pomaže u izgradnji odnosa. Ljudi koji su emocionalno inteligentni podnose kritiku bez poricanja, krivice, izgovora ili anksioznosti, umeju dobro da slušaju sagovornika i znaju da se izvine kada treba.

Jedno od obeležija ove inteligencije je samosvest koja podrazumeva duboko razumevanje onoga što nas ljuti, raduje, dosađuje i zanima. To takođe znači da možemo da procenimo sebe i naše greške sa velikom iskrenošću i jasnoćom. Dakle, kada ljudi sa razvijenom emocionalnom inteligencijom naprave grešku i budu kritikovani zbog toga, to ih ne odvodi u neko emocionalno nezadovoljstvo.

Za njih je to jednostavno činjenica koju treba primetiti, analizirati i ispraviti. Treba napomenuti da takve osobe ne reaguju na kritike na isti način. Neke su empatičnije i odmah se pitaju 'Zašto me ta osoba kritikovala?', jer pokušavaju da razumeju što ta kritika znači, drugi se ponašaju analitički... Bez obzira na prirodu njihove reakcije, ljudi sa razvijenom emocionalnom inteligencijom ne poriču kritiku, ne okrivljuju druge, ne traže izgovore.

Oni su otvorenog uma

Visok nivo samosvesti omogućava ljudima da slušaju situaciju bez reagovanja na osudu. Oni ne odbacuju automatski ideje samo zato što se razlikuju od njihovih, pa ih to čini popularnom osobom kada postoje problemi, izazovi. Nećete ih naći kako ćaskaju po ceo dan ili tolerišu negativne ličnosti, ali imaju sposobnost da pomognu ljudima da brzo isprave stvari.

Slušaju pažljivo

Slušanje nekog zahteva razvijenu strukturu koja razdvaja činjenice od interpretacija, reakcija i ciljeva. Takođe, osobe koje imaju razvijenu ovu inteligenciji mogu identifikovati emocije koje onemogućavaju njihovu sposobnost slušanja.

Iskreni su

Emocionalna inteligencija zahteva i prepoznavanje emocija kod drugih, ali to ne znači da beže od toga da kažu istinu ili da upotrebljavaju trikove kako bi pokušali da ublaže udarac oštre povratne informacije.

Znaju da kažu izvini kad pogreše

Ne ulažu dragoceno vreme pokušavajući da dokažu da su u pravu kada shvate da to nisu. Umesto da traže izgovore, oni nude jednostavno, iskreno izvinjenje koje im omogućava da se brzo vrate na pravi put, piše Forbs.