Pet razloga zašto je dobro često menjati posao
Tokom 2022. godine čak 70 posto zaposlenih je planiralo da promeni posao, rezultat je istraživanja sajta za potragu poslova "Go rimout". Ovaj visok procenat ipak je u suprotnosti sa realnošću, s obzirom da mnogima ovakve promene u poslovnom životu ne deluju lako izvodljivo. Napuštanjem posla, nakon nekoliko godina u kompaniji, osim napuštanja korporativne kulture, napuštaju se i sitne (ali ne i manje važne) navike koje je osoba imala - od toga sa kim i gde pije kafu na pauzi, do lokalnih radnji koje je posećivala i ulica kojima je godinama išla. Često se sa kolegama provede više vremena nego sa porodicom, pa je napuštanje posla i sa ovog aspekta stresno, jer se kaže "zbogom" ljudima sa kojima se stvorila bliska veza i prijateljstvo.
Ukoliko je osoba prerasla svoju poslovnu ulogu, želi novo iskustvo, to je odličan razlog da se promeni posao. Ako kompanija ne može da omogući napredovanje, ovo je razlog više da se posao potraži na nekom drugom mestu.
Potraga za bolje plaćenim poslom je najpopularniji razlog menjanja poslova. Zaposleni nekada zarađuju mnogo manje nego što pozicija i dužnosti koje je prate, vrede. Čak 39 posto ljudi razmišlja da promeni posao iz ovog razloga.
Razlozi za promenu mnogu biti razni, a mađu njima su i sledeći:
- Osećaj stagnacije i potraga za novim izazovima, kako bi se proširili znanja
- Želje za napredkom u karijeri
- Međuljudski problem koji nije moguće prevazići. U ovom slučaju bi prethodno trebalo konsultovati menadžment, posebno odeljenje ljudskih resursa za pomoć
Još jedna česta situacija u poslovnom svetu je prodaja kompanije nekoj drugoj, rebrendiranje ili čak promena poslovanja. U takvim situacijama, kada nov menadžment odlučuje ko ostaje a ko će napustiti kompaniju, zaposlenima mogu biti ponuđene nove uloge. Većina zaposlenih će promenom posla pokušati da izbegne dolazak u neizvesnu situaciju koju ova promena nameće.
Za one koji se iz nekog razloga odluče da napuste svoje radno mesto i poslovnu sreću potraže u drugom okruženju, postoje dobre strane:
1. Povećavaju se poslovne sposobnosti
Često se prilikom prelaska u novu kompaniju moraju obnoviti neka stara znanja ili veštine, ali se uče i nove. "Radićete sa novim menadžerem koji će vam predstaviti nove izazove i kako da radite sa njima", kaže trener za traženje poslova Džoan Mihl. Drugi razlog zbog koga bi trebalo menjati posao na svakih par godina, je širenje znanja koji će osobu pozicionirati bolje na poslovnom tržištu. Dugogodišnji rad na jednom radnom mestu, vremenom postaje mehanički, što znači da veštine postaju rigidnije, a sveže ideje ne dolaze. Promena kompanija na svake 2 do 3 godine omogućava da se preuzme kontrola nad poslom, projektima i da se u skladu sa tim proširuju i veštine.
2. Mogućnost pregovaranja
Biće lakše pregovarati o iznosu plate, jer se kroz upoznavanje tržište rada upozaje i raspon plata koji prati određeno zanimanje. Većina ljudi ostaje dugo na jednom radnom mestu, jer misli da su veće šanse da u budućnosti dobiju unapređenje u okviru svoje kompanije za koju rade godinama, međutim ovo se dešava kod samo 7 posto zaposlenih. Ukoliko je izvesno da se očekivano unapređenje neće dogoditi u kompaniji u kojoj je osoba već zaposlena, veća je verovatnoća da će se pregovorima o uslovima i novoj poziciji, to ostvariti u novoj.
3. Bolje poznavanje novih tehnologijama i poslova
Promenom poslova, zaposleni istražuju različite oblasti poslovanja u želji za boljim radnim mestom u odgovarajućoj firmi. Ovakva promena omogućava bolji uvid u nove poslovne uloge i sposobnosti, a što će poboljšati poslovnu biografiju. Tehnologija brzo napreduje, pa bi trebalo biti u skladu sa novitetima.
4. Pronalazi se bolje radno mesto na duži period
Oko 70 posto zaposlenih se ne oseća se povezanim sa svojom kompanijom i ne daje najbolje od sebe na poslu, rezultat je "Galupovog" istraživanja. Zaposleni često daju otkaz jer im je posao dosadio. Kako se ne bi došlo u situaciju da dosada "oboji" poslovne dane, menjanje poslova i iskustvo koje se ovim menjanjem dobija, pomažu da se kasnije pronađe odgovarajući posao na duži vremenski period.
5. Širi se mreža kontakata
Više od polovine poslova na tržištu prolazi preko "skrivenog tržišta rada". Ovaj termin označava poslove koji nisu oglašeni ili za koje se nije postavio oglas onlajn, već su se otvorena mesta popunjavala u okviru poslovnih poznanstava. Pri čestom menjanju poslova, širi se krug poslovnih poznanika kojima se može obratiti, a ako se pojavi nova poslovna prilika, ljudi međusobno znaju koga mogu da pozovu. Svaki posao je potencijalna šansa za širenje lične mreže kontakata - mentori, kolege, zaposleni čine ovu mrežu ljudi.