Magazin

Izbor filmova u avionu nije slučajan: Evo kako nastaje savršen repertoar i šta putnici najviše vole

Gledanje filmova u avionu je mnogim putnicima omiljeni vid zabave i "ubijanja" slobodnog vremena - ali da li ste se ikada zapitali kako se sastavlja "repertoar u vazduhu"? Za to postoji nekoliko načina, a pored toga, avio-kompanije objašnjavaju koje vrste filmova ljudi najviše vole da pogledaju kada lete hiljadama metara iznad zemlje.
Izbor filmova u avionu nije slučajan: Evo kako nastaje savršen repertoar i šta putnici najviše vole© ChatGPT

Avio-kompanije uglavnom imaju timove koji pomažu u organizovanju razonode tokom leta, koji mogu da se sastoje od dve ili više osoba, a nekada su partneri i sa kompanijama koje pružaju ovaj sadržaj. Sve ovo može da utiče na pravljenje kolekcije filmova, ali postoji nekoliko metoda koje diktiraju zabavni sadržaj:

Kako se biraju filmovi koji će "ubiti" dosadu tokom leta

Većina avio-kompanija se koriste podacima korisnika - mogu da vide koje filmove koje putnici gledaju i koliko dugo ih gledaju. Ako više putnika odgleda isti film do kraja, može se reći da je dobro prošao i da može ostati opcija na duže vreme.

Neke avio-kompanije takođe prate kako se filmovi prikazuju na drugim platformama za striming koje gledaoci koriste kod kuće, razmatraju kako su filmovi prošli u bioskopima i među određenim demografskim kategorijama - a neke prikupljaju uvide i od stjuardesa. Na kraju, neke avio-kompanije se oslanjaju na komentare i utiske putnika.

Ali samo ovakvi podaci ne mogu reći sve i nije uvek potrebno imati najnovije filmove u ponudi, već je važno u obzir uzeti trendove i dešavanja u svetu. Na primer, ako se pojave glasine da se snima nastavak kultnog filma od pre dve decenije, avio-kompanija će originalni film imati u ponudi, koji se u ovom slučaju onda dobro pokaže.

Koliko često se filmovi menjaju

Tačan broj je teško odrediti, ali, kako kažu portparoli avio-kompanija za "Njujork tajms", svesni su da u istom avionu leti više generacije, tako da je važno da pripreme ponešto za svakoga - zato repertoar nikada neće biti isti.

Između ostalog, za najnovije filmove je uglavnom potrebno nekoliko meseci da se dobiju sve potrebne licence. To je razlog zašto avio-kompanije moraju mudro birati, jer ni jedan film ne može neograničeno da se prikazuje.

Koje vrste filmova ljudi vole da gledaju

Ne postoji samo jedan žanr koji je konstantno uspešan, ali se filmovi mogu izdvojiti u nekoliko posebnih kategorija prema podacima putnika, a to su:

Nostalgija i komedija

Jedna američka avio-kompanija je utvrdila da oko 40 odsto putnika ima između 28 i 43 godine, a čini se da su mnogi od njih zainteresovani za filmove koji su postali popularni kada su odrastali. U ovom slučaju dominiraju komedije iz devesetih, što dokazuje i generalno pravilo da putnici samo žele da imaju prijatan let i da se "isključe".

"Film za avion"

Više avio-kompanija je ukazalo na isti film za koji su rekli da je godinama bio popularan među kupcima: "Suludo bogati Azijci" iz 2018. godine. Film je stekao toliku popularnost, da su neke kompanije primile žalbe od putnika kada su ga uklonili sa repertoara.

Pretpostavlja se da ljubav i pozitivnost filma ne samo da drže pažnju, već i poboljšavaju raspoloženje putnika, posebno ako je u pitanju dugačak i naporan let.

Film "jednorog"

Takozvani "jednorog" je film koji avio-kompanije ubace u repertoar, ne očekujući da će imati veliku gledanost, ali se desi poptuno suprotno i postane hit. Instresantno je da je "Barbi" bio najpopularniji film jedne avio-kompanije mesecima - a najveći broj gledalaca su bili muškarci koji su išli na poslovna putovanja.

Ovo ima smisla jer, kako kažu portparoli, vreme dok letite uklanja pritisak i obaveze svakodnevnice, tako da ti dodatni sati pauze omogućavaju putnicima da probaju nešto novo ili da iskoriste vreme da gledaju nešto za šta inače ne bi plaćali - a potajno su želeli da gledaju.

image