Kada opisuju Kleopatru, osim moći i uticaja, jedan detalj se apsolutno nikada ne izostavlja - njena lepota. Iako ne postoje konkretni dokazi da je bila neverovatna lepotica, ovaj narativ je opstao vekovima. Da li je, pored kraljevske titule i ogromnog bogatstva, zaista imala i lepotu? Ili je ova ideja nastala zato što se podrazumeva da je žena u njenoj poziciji sigurno bila privlačna?
Hešteg #prettypriviledge ima preko 250 miliona pregleda na TikToku, što dokazuje da je društvo svesno ovog koncepta. Mnogi korisnici na ovoj platformi dele iskustva, kako im se život poboljšao nakon što su promenili svoj fizički izgled (smršali, pronašli bolji stil, operisali se...). Opisuju životne povlastice koje su počeli da dobijaju, samo zato što sada izgledaju ''prihvatljivije''. Nekolicina istraživanja su pokazala da fizički atraktivni ljudi lakše pronalaze poslove ili dobijaju povišice.
Lakše je poverovati da je lepo lice isto što i dobra ličnost, barem na prvi pogled ('efekat oreola'). Zbog ovoga su veštice u crtanim filmovima najčešće suprotnost standarda lepote (ružno = zlo).
Dobar primer ovog fenomena je Ešli Grejam, američki plus sajz (plus size) model. Ona je jedna od mnogih poznatih ličnosti koje su izgradile lični brend preko ''bodi potizitiviti'' pokreta (body positivity – prihvatanje svog tela onakvim kakvo jeste). Ešli je često hvaljena za uvođenje revolucije u modnu industriju, jer je punija manekenka. Međutim, iako nema tipičan izgled mršavog modela, čak i njene ''nesavršenosti'' mogu lako da se prihvate. Iako je punija, njeno telo ima proporcije peščanog sata (što je izuzetno poželjno, prema današnjim standardima). Takođe, sigurno pomaže njeno konvencionalno lepo i proporcionalno lice.
Pored karijere, lepi ljudi imaju više sreće u prijateljstvu i ljubavi. Atraktivan fizički izgled je prvi, ili čak jedini uslov koji mora da se ispuni za uspeh na aplikacijama za onlajn dejting.
Iako su se ideali lepote menjale kroz vekove, uvek je postojao standard, a onaj ko njemu ne pripada može da trpi veće nepravde i izazove. Naravno, ne mogu svi ljudi sveta da se kategorizuju na ovaj način, ali ovaj fenomen je i te kako prisutan u našoj svakodnevnici. Osim toga što može biti prepreka ljudima koji ne dostižu standard fizičke lepote, može biti štetan i estetski privlačnim ljudima. Reći nekome da ima ''priti privledž'' je dvosmislen kompliment, indirektno govoreći da je jedini razlog njihovog uspeha njihovo fizički izgled, a ne iskren trud.
Pošto je štetno za obe strane, da li je moguće u poptunosti istrebiti ovakav pogled na ljude?
Na žalost, nije. Ovaj fenomen je deo naše podsvesti, mnogo pre savremenih reklama kozmetičke i modne industrije. Pored ljudske naklonosti ka simetriji u licu, prirodno je da vidimo lepotu u onome što izgleda zdravo – telo koje ima manje procenata masti, čista koža, zubi, jaka kosa...
Međutim, možda smisao ipak leži u izjavi čuvenog Lava Tolstoja: "Neverovatno je koliko je potpuna obmana da je lepota dobrota".