"Ljubazni" gestovi kojima osoblju u restoranu samo otežavate posao

Osnovna pravila ponašanja u bilo kojem restoranu su nam odavno poznata, ali šta je sa onim navikama za koje verujemo da su ne samo prihvatljive, već i da pomažu radnicima? Ispostavlja se da one zapravo nisu uopšte poželjne, već samo otežavaju posao osoblju. Od stavljanja otpada u čaše do samostalnog brisanja poda nakon prosipanja pića, postoji nekoliko stvari koje je ipak bolje prepustiti profesionalcima.

Možda niste svesni, ali za neke "ljubazne" gestove za koje mislite da vam osoblje restrana može biti samo zahvalno, zapravo samo stvara više obaveza. Dobro je da želite da budete obazrivi i olakšate im, ali u nekim slučajevima samo dolazi do suprotnog efekta. Dvaput razmislite pre nego što u restoranima uradite sledeće:

Držite čašu u vazduhu da vam sipaju piće

Kada vaš konobar nosi težak poslužavnik ili je skroz na drugoj strani vašeg stola, možda imate potrebu da olakšate stvari tako što ćete podići čašu prema njemu, kako bi vam sipao piće. Ali ipak dvaput razmislite: Lakše je napuniti čašu kada je na stolu, umesto da se klati u vašoj ruci, jer je tada veća šansa da će konobar prosuti piće po vama (pa onda snositi krivicu). Između ostalog, to stvara dodatni pritisak za njega - samo je ostavite na stolu i zatražite da dođe do vas.

Stavljanje otpadaka u čaše

Neki imaju naviku da salvete i drugi otpad smeste u svoje čaše za piće, misleći da pomažu u čišćenju stola, ali to na kraju stvara još veći nered. U tom slučaju, oni koji peru sudove imaju duplo veći posao, a to možete i sami zamisliti - mnogo je lakše isprati čašu u kojoj je bila samo tečnost, nego da morate da vadite hranu, omote i druge otpatke pre nego što je stavite u mašinu za pranje sudova. Isto važi i za tanjire, za koje se otpad samo zalepi i pravi još veći nered.

Davanje komplikovanih uputstva za pripremu hrane

Ako imate poseban zahtev za kuhinju (kao što je alergija), to je nešto što svakako treba da kažete. Postavljanje razumnih zahteva je u redu, ali izdavanje detaljnih instrukcija može biti nepotrebno i frustrirajuće za osoblje.

Uzimanje stvari sa poslužavnika

Kada vaš konobar dođe do stola sa poslužavnikom punim pića ili hrane, možda će vam deluje nestabilno i javiće vam se želja da rasteretite poslužavnik, tako što sami posegnete za čašom ili tanjirom na njemu.

Ali ipak se suzdržavajte od davanje ove vrste pomoći, jer ljudi koji nose teške poslužavnike su profesionalci i znaju kako da ih drže. Štaviše, ako sklonite jedan tanjir ili čašu, veća je šansa da će se ravnoteža izgubiti.

Čišćenje nakon nezgode

Ispala vam je viljuška ili čaša, prosuli ste nešto na pod... Svakome može da se desi, ali ipak želite da date sve od sebe i da odmah počistite za sobom, kako bi ste osoblju olakšali posao. Ali ovo nije preporučljivo, jer samo možete napraviti veći nered i dodatni posao, ako dodatno razlijete tečnost po podu ili ne pokupite sve komade stakla. Dovoljno je da dozovete nekoga da pomogne, iskreno se izvinete i prepustite im da brzo i efikasno počiste.