One vladaju internetom, i obaraju sve rekorde kada je preuzimanje aplikacija i vreme provedeno na njima u pitanju. Sve ovo govori o snazi društvenih mreža, uticaju na širenju informacija, povezanosti, komunikaciji i naravno pružanju marketinških usluga.
Koji je najbolji način da se reklamira proizvod ili usluga na društvenim mrežama? Na kojoj mreži je najbolje plasirati sadržaj - Instagram ili TikTok? Čini se da se u uvom digitalnom segmentu stvari menjaju brže nego ikad, trendovi smenjuju jedan drugi, kako bi se na najbrži način stiglo do ciljne grupe.
U nameri da se što bolje shvati ponašanje korisnika, izvršeno je istraživanje kao bi se upoznalo onlajn ponašanje. Kaže se i da su statistike društvenih mreža najbolji prijatelj trgovca ali i svih onih koji žele da svojim sadržajem dopru do korisnika.
Ukoliko ste ljubitelj društvenih mreža ili ih koristite u poslovne svrhe, ova statistika će vam se dopasti, budući da pokazuje koji sadržaj se algoritmu društvenih mreža više "dopada" i koji kontent preovladava na kojoj društvenoj mreži:
- Više od 50 procenata Instagram "feed"-a sada je u formi videa (u poređenju sa prošlom godinom, kada je bio 32), pojedinačni postovi zauzimaju drugo mesto sa 29 procenata zastupljenosti, dok su na trećem mestu karusel postovi (koji se sastoje od dve ili više pojedinačnih slika) sa 15 procenata.
- Sa druge strane, iako na poslednjem mestu po zastupljenosti, karusel postovi generišu najveći broj "lajkova" u poređenju sa pojedinačnim postovima (1.1 puta više) ili video sadržajem (1.3 puta više).
- Brendovi koriste Instagram kao kanal komunikacije 2.3 puta više nego TikTok, možda i najvećeg "rivala" među društvenim mrežama.
- Haštagovi nisu prevaziđeni: na Instagramu oni i dalje generišu "uključenost" (engagement) publike, a istraživanja pokazuju da je 3 do 5 haštagova zlatna sredina koju Instagram "voli" - angažovanje publike uz korišćenje haštagova može se povećati od 0.25 procenata do 1 procenat. Na TikTok-u oni ipak imanju manji uticaj.
- Format "Reels"-a postaje sve popularniji na Instagramu i po statistici doseže do većeg broja ljudi (reach) i podstiče veće angažovanje publike (čak i do 1.5 puta više) od obične objave. "Reels" je zato i jedan od najboljih načina da se poveća broj pratilaca, budući da svaki "Reels" ima potencijal da postane viralan ukoliko je zanimljiv i pruža vrednost publici.
- Kratak opis uz samu Instagram objavu (bilo da je u pitanju "Reels", pojedinačni post ili karusel) može doneti veću "uključenost" publike. Prema dobijenoj statistici, idealna dužina opisa objave je između 40 i 100 karaktera. Na TikTok-u je situacija približno ista - videi sa manje od 100 karaktera u opisu imali su prosečno 1.3 puta više "lajkova" od videa koji su imali duži opis. Dakle - manje reči, više sadržaja!
- A kada smo kod sadržaja, TikTok videi duži od 30 sekundi generišu 1.7 puta više angažovanosti publike od onih koji traju kraće. Ovo je na neki način i znak da je publika zainteresovana za kvalitetan sadržaj koji će moći da podeli sa svojim prijateljima. To potvrđuje još jedan podatak: video sadržaj duži od 30 sekundi ima skoro 2 puta više "deljenja" (share) od kratkog sadržaja.
- Popularni "mimovi" definitivno su najzastupljeniji sadržaj na TikToku, a od ukupnog broja objavljenih videa, čak 25 procenata su oni šaljivog i zabavnog karaktera. Na Instagramu je situacija potpuno drugačija i samo 8 procenata od ukupnog sadržaja je ovakvog tipa. Ostaje da vidimo da li će se situacija promeniti naredne godine.
- Osvešćenost i bitni datumi odličan su način da se podigne posećenost nekog profila. Tematske objave vezane za međunarodne dane nečega - društvena angažovanost, za praznike i neke važne događaje podstiču veću "uključenost" na profilu, veći broj odgovora i "lajkova" - što Instagram algoritam podržava - tako će vaša objava dopreti do još većeg broja ljudi.
- I za kraj, prijateljsko okruženje, ravnopravnost polova, širenje pozivitnih vibracija i podržavanje kulturoloških raznolikosti kao i svih godina unazad nailazi na podršku od strane Instagrama i njegovog algoritma. Neka tako ostane i u narednim godinama!
Osluškivanjem potrebe društva putem društvenih mreža lakše se prenosi željena poruka - mnogo laške i preciznije nego standarnim marketinškim kanalima. Ovo naravno potvrđuje još jedna statistika - preko 4,62 milijarde ljudi širom sveta koristi društvene medije, od toga je skoro 75 posto starijih od 13 godina.