Magazin

Kako da prepoznate da razgovarate sa AI robotom i kako da ga prevarite da poziv preusmeri na čoveka

Veštačka inteligencija jako dobro može da imitira ljudski glas - toliko dobro da je nekada nemoguće prepoznati da ne razgovarate sa čovekom, već sa robotom. Iako ovo može biti vrlo praktično, nekada se iza AI botova kriju i prevaranti, pa je jako važno znati na šta obratiti pažnju prilikom razgovora telefonom.
Kako da prepoznate da razgovarate sa AI robotom i kako da ga prevarite da poziv preusmeri na čoveka© Canva / PhonlamaiPhoto

Korisnička podrška koju pružaju velike kompanije, trgovinski lanci i javni servisi sve češće u svojoj strukturi ima i agente sa veštačkom inteligencijom, koji se javljaju na pozive korisnika i usmeravaju ih do pronalaženja rešenja.

Ljudski kadar obično na scenu stupa tek kada AI čet-bot ne može korisniku da pruži neophodne informacije ili odgovori na njegov zahtev. Kako prepoznati da je na drugoj strani linije zapravo veštačka inteligencija, a ne pravi operater?

Obratite pažnju na pauze tokom razgovora

Prilikom telefonskog razgovora obratite pažnju na kontinuitet: ukoliko primetite da vaš sagovornik ne zastajkuje, već priča "kao iz topa", vrlo verovatno da je to robot, jer samo on može tako brzo obrađivati informacije i generisati odgovore.

Diveloperi koji razvijaju ovakve botove ih nekada čak namerno programiraju da prave male pauze (da bi govor ličio na ljudski), ali su tada one vrlo upadljive - ne čuje se ni udah vazduha, koji je svojstven čoveku kada razgovara, a nema ni poštapalica, poput "pa", "ovaj", "ummmm" i slično.

Iznenadna promena teme otkriće AI sagovornika

Ako sumnjate da je sa druge strane telefonske linije softver sa veštačkom inteligencijom a ne čovek, možete tokom razgovora iznenadno promeniti temu ili postaviti neko pitanje koje nikako nije povezano sa dosadašnjom temom. Ili dati odgovor koji protivreči svim prethodnim.

Na taj način ćete zbuniti robota, koji će se ili vratiti korak nazad, na pitanja o kojima ste već razgovarali, ili potpuno skrenuti sa teme i preusmeriti vas na pravog agenta korisničke podrške. U svakom slučaju, ovo drugo je bolja opcija, jer je razgovor sa čovekom uvek bolje.

Zbunite robota kompleksnim pitanjem kako biste brže bili preusmereni na agenta

Ako pitanje ili zahtev formulišete jednostavno, veća je verovatnoća da ćete, ako vam se robot već javio, sa njim i nastaviti komunikaciju, jer su oni programirani tako da "hvataju" ključne reči i na osnpovu njih formiraju odgovore i usmeravaju dalji tok razgovora.

Međutim, ako preferirate razgovor sa čovekom, onda već na samom početku treba da pitanje postavite tako da zvuči zahtevno - AI bot na takav upit verovatno neće moći da odgovori, pa će odmah proslediti poziv operateru, kako se ne bi odao, prenosi ruski portal Lajfhaker.

Budite na oprezu kada vas neko zove - hakeri često koriste AI botove za krađu podataka

Pre samo nekoliko nedelja kompanija Gugl izdala je hitno saopštenje u kome je upozorila korisnike na najnoviji vid hakerskog napada. U njemu korisnici Džimejla dobijaju pozive navodno od korisničke podrške kompanije, za prevaru veka korišćen je softver koji oponaša ljudski glas.

"Sajber-kriminalci konstantno unapređuju taktike i tehnike koje koriste u svojim zlonamernim napadima", naveo je stručnjak Spenser Starki u intervjuu za Forbs. Na meti zlonamernika našlo se oko dve i po milijarde korisnika Guglovog servisa za razmenu elektronske pošte.

image