
TikTok "šalje" u krevet: Mladi korisnici će uskoro dobijati automatski podsetnik za spavanje

Aplikacija uvodi novi alat pod nazivom "Wind Down", koji je osmišljen da pomogne tinejdžerima da se opuste pre spavanja i postepeno odviknu od gledanja u telefon do kasno u noć. Ako je korisnik u aplikaciji posle 22 časa, "Wind Down" će se automatski aktivirati: Prekinuće se prikazivanje zabavnog sadržaja, a umesto toga će ceo ekran postati plave boje i pustiće se umirujuća muzika u pozadini. Korisnici će moći da iskoriste ovo kao rutinu pred spavanje, ali će im takođe biti ponuđena opcija da ipak nastave sa korišćenjem aplikacije.
Ako odluče da ostanu, nakon prvog podsetnika dobiće i drugi, koji će biti "znatno uporniji" i kojeg će biti teže zanemariti.
TikTok je najavio da će u narednim nedeljama testirati i dodatne vežbe meditacije u okviru ove funkcije, a ažuriranje donosi i nove opcije za roditeljsku kontrolu, uključujući funkciju "Time Away", koja omogućava roditeljima da blokiraju pristup aplikaciji u određenim periodima (tokom porodičnih obroka, nastave, noću ili za vreme praznika).
Do sada su platforme društvenih mreža omogućavale samo generalno ograničavanje vremena provedenog na ekranu, ali ne i precizno podešavanje rasporeda tokom dana. Sa ovim novitetima, TikTok nastoji da podstakne zdraviji odnos sa tehnologijom među mladima, prenosi "Dejli mejl".
TikTok je takođe uveo funkciju porodičnog uparivanja koja će omogućiti roditeljima da vide koga njihov tinejdžer prati, ko njega prati i sve naloge koje je njihov tinejdžer blokirao, tako da se u isto vreme uvode promene koje će koristiti ne samo zdravlju deteta, već i njegovoj bezbednosti.
"Kao i do sada, noću ne šaljemo obaveštenja tinejdžerima, a tu opciju nije moguće promeniti," saopštili su iz kompanije. "Ove funkcije su kreirane u skladu sa najboljim teorijama o promeni ponašanja, koristeći metode koji mogu podstaći zdraviju digitalnu rutinu kod tinejdžera," navodi se u zvaničnom saopštenju.
Funkcija je već testirana u nekoliko zemalja, a prvi rezultati su ohrabrujući - većina tinejdžera u tim zemljama odlučila je da zadrži ovaj podsetnik, kažu iz kompanije. Ove promene mogu napraviti razliku u odnosu ne samo mladih, već i starijih korisnika sa tehnologijom, ali je za sada potrebno čekati da se promene uvedu u sve zemlje u kojima se aplikacija koristi.