Magazin

Dužina reklama u bioskopima pre početaka filma raste, gledaoci tuže bioskopske lance

Odlazak u bioskop je poseban ritual i mnogi su posebno radosni zato što žele da određene filmove vide na platnu. Međutim, sve duži reklamni blokovi pre projekcija postali su izvor nezadovoljstva većine gledalaca i toliko je ovaj trend postao naporan, da su neki gledaoci tužili bioskope, jer "gube vreme čekajući da počne film".
Dužina reklama u bioskopima pre početaka filma raste, gledaoci tuže bioskopske lance© Felipe Bustillo/unsplash

Filmofili koji su već nezadovoljni zbog dužine čekanja na početak filma u bioskopu iz godine u godinu se suočavaju sa još većim problemom, jer reklamni blokovi sve duže traju. Tokom poslednjih 10 godina, reklame za proizvode i brendove zauzimaju sve veći deo vremena pre početka filma u bioskopima, ocenjuju stručnjaci, a piše Gardijan.

"Došlo je do primetnog pomaka u kojem se u 'pre-filmskoj roli' sve više uključuju reklame. Iako su trejleri i dalje u centru pažnje, reklame zauzimaju veći deo", rekao je Džon Evans, izvršni direktor agencije za oglašavanje Sistem 1.

Reklame za brendove ili proizvode obično traju između 10 i 15 minuta pre filma, dok trejleri zauzimaju oko pet do 10 minuta, podaci su pomenute agencije koja se specijalizovala za istraživanje tržišta.

Jedan gledalac iz Indije uspešno je tužio lanac bioskopa jer je "izgubio vreme", čekajući da počne film.

U Velikoj Britaniji ne postoji zakonski limit za broj reklama koje bioskopi mogu da prikazuju. Dok reklame i trejleri u britanskim bioskopima obično traju između 20 i 30 minuta, bioskop "Princ Čarls" u Londonu izdvaja se po tome što ograničava reklame na 10 do 12 minuta.

Reklame u bioskopima imaju veći potencijal da privuku pažnju u poređenju sa drugim medijskim formatima poput Jutjuba i televizije, govori još jedno istraživanje.

"Svesni smo da su gledaoci došli da gledaju film, ali ljudi žele da vide trejlere za nadolazeće filmove, a reklame pre filma su deo rituala. To je trenutak kada bi ljudi trebalo da se smeste, ali ne želimo da previše utičemo i odvlačimo pažnju od uživanja u filmu", rekao je Dejmijan Spendli, direktor bioskopskog lanca Curzon.

image