Magazin

"Meta" nastavlja borbu sa onlajn nasiljem: Škole će dobiti poseban alat za prijavljivanje korisnika

Društvena mreža Instagram najavila je da će svom "arsenalu" za borbu protiv onlajn zlostavljanja dodati još jedan alat. U pitanju je program za partnerstvo sa školama, koji će dati prioritet prijavama koje podnose obrazovne institucije.
"Meta" nastavlja borbu sa onlajn nasiljem: Škole će dobiti poseban alat za prijavljivanje korisnikaGetty © NurPhoto / Contributor

Takozvani "Skul partneršip program" ("School Partnership Program") Instagram će implementirati kako bi nastavnici i administratori naloga škola mogli brže i jednostavnije da reaguju na demonstraciju nasilja na ovoj mreži. Ovaj alat je već testiran u saradnji sa 60 obrazovnih institucija širom Sjedinjenih Američkih Država, a "Meta" je potvrdila da su rezultati obećavajući.

Škole će moći da prijavljuju zlostavljače, platforma će reagovati u roku od 48 sati

Pošto apliciraju za učešće u ovom programu, nalozi koji pripadaju školama dobiće i posebnu oznaku "skul partner" ("school partner"). Uz pomoć posebnog alata, moderatori ovih Instagram naloga moći će da prijave sve korisnike koji krše pravila platforme, a njihove prijave će se automatski pozicionirati na samom vrhu liste prioriteta onih koji ocenjuju da li je nalog prekršio politiku kompanije. 

"Meta" će na zahteve škola za sankcionisanje korisnika koji maltretiraju druge korisnike, upućuju neadekvatne, zlonamerne komentare i podstiču agresiju na mreži odgovarati u roku od najviše 48 časova, što bi trebalo da pozitivno utiče na smanjenje stope nasilja na ovoj platformi, preneo je portal The Verge. Predstavnici komapnije istakli su i da će prijavama moći da se doda dodatni kontekst, radi ubrzanja procesa.

Eksplicitan sadržaj pun nasilnih scena je u februaru preplavio Instagram

Ovakav alat najavljen je u pravom trenutku (ili možda sa malim zakašnjenjem), imajući u vidu da je pre tačno mesec dana ovu mrežu preplavio eksplicitni sadržaj. Instagramom su se krajem feburara 2025. godine danima širili snimci i slike koji sadrže scene nasilja i seksa, što je veoma neuobičajeno za platformu. Do ove situacije došlo je usled greške u algoritmu, koja je ubrzo otklonjena.

Iako je ideja kompanije načelno bila da se redukuje verovatnoća grešaka u pogledu "filtriranja" objava koje bi trebalo da budu cenzurisane, nešto je krenulo po zlu, pa umesto da takvog sadržaja bude manje i da se on ne sugeriše, on je odjednom preplavio Instagram. Predstavnici kompanije su se izvinili korisnicima i otklonili problem, ali je gorak ukus u ustima ipak ostao.

image