
Pomama za Dubai čokoladom "kriva" za globalnu nestašicu pistaća

Popularna "Dubai čokolada" punjena je kremom od pistaća i tahinija i već par godina viralna je na mrežama gde se na snimcima vidi da svi uživaju u ovoj poslastici.
U svetu, ali i kod nas vlada opšta pomama za ovim slatkišem, a neki prodavci su bili primorani da ograniče kupce na dve čokoladice po osobi. Narastajuća internet potražnja za "Dubai čokoladom" mogla bi biti odgovorna za globalni nedostatak pistaća, s obzirom na to da cene skaču, a apetit za ovim hrskavim slatkišem nastavlja da raste.
Brojni korisnici društvenih mreža objavljuju snimke kako polako i sa zadovoljstvom grizu čokoladu koja krcka uz glasan zvuk. Ovaj slatkiš izvorno potiče iz Abu Dabija, a mnogi prehrambeni lanci nude svoje verzije. Čokolada nije jeftina (može da dostigne cenu od 31 evra), a izgleda da je napravila veliku pometnju - tržište pistaća je u problemu zbog slabe žetve u Americi, a smanjenje zaliha primetno je i u Iranu, drugom najvećem proizvođaču pistaća na svetu, prenosi Dejli mejl.
Tvorci originalne čokolade ogorčeni na velike lance
Pomama na internetu se nastavlja, tvorci čuvene čokolade Sara Hamuda i Jezen Alani su se čak požalili na veliku popularnost, kritikujući supermarkete i druge brendove koji prave kopije njihovog skupog i ekskluzivnog proizvoda.
"Veoma je frustrirajuće, jer ljudi probaju kopije, što narušava naš brend", kažu autori ove čokoladne fantazije. Naveli su da postoji ključna razlika između njihovog luksuznog dezerta i kopija koje se nalaze u brojnim supermarketima - originalna čokoladica mora da se čuva u frižideru i ima kratak rok trajanja, dok su mnoge verzije urađene tako da traju duže. Takođe, naglašavaju da se originalna čokolada pravi ručno.
Kako je sve počelo
Inspirisana svojim trudnoćom i željom za slatkišima, čokoladu je prvobitno osmislila pomenuta britansko-egipatska preduzetnica Sara Hamuda, zajedno sa svojim mužem Jezenom Alanima. Međutim pravi "bum" slatkiš doživljava kada ga je svetu predstavila influenserka Marija Vehera u decembru 2023. godine. Njen video je za kratko vreme prikupio više od 120 miliona pregleda, što je dovelo do globalne potražnje za ovim proizvodom.

This is a modal window.