Magazin

Uticaj kineske Nove godine na Barbi i na svetske brendove

Najnovije, specijalno izdanje Barbi u haljini koja slavi Godinu zeca, izašla je na tržište i za kratko vreme privukla ogroman broj kupaca. Poznata lutka i zec osvajaju tržište na samom početku godine.
Uticaj kineske Nove godine na Barbi i na svetske brendove© pixabay/Alexas_Fotos//pexels/Anna Shvets

Od kada se pojavila poznata lutka Barbika ili Barbi, 1959. godine, ne samo da je najprodavanija lutka na svetu već i neiscrpna ispiracija. Tako je bila i inspiracija modnoj kreatorki kineskog porekla Guo Pei (Guo Pei), koja voli da kombinuje tradiciju svoje zemlje i zapadnu kuluturu, pa je za popularnu Barbi kreirala haljinu koja slavi Godinu zeca. Za vrlo kratko vreme od pojavljivanja na tržištu, ova lutka je svojim stilom privukla veliku pažnju.

Ovo nije prvi put da je "obukla" poznatu lutku u svoj dizajn. I prošle godine je tradicionalna kineska nova godina bila propraćena osmišljenim stajlingom za Barbi.

Kompanije "Matel"(Mattel), koja se bavi proizvodnjom igračaka i koja je proizvela originalnu Barbi sredinom prošlog veka, prošle godine je obukla je omiljenu plavušu u haljinu Boba Makia (Bob Mackie) - lutke su prodate za nekoliko sati.

Druga inspiracija ove godine je zec - jer je prema kineskoj tradiciji počela Godina zeca.

Modna kuća "Burberri" (Burberry) je pod sloganom – Istraži nepredvidivo, skoči!, prikazala kolekciju kojom se proslavlja nova lunarna godina u simbolu zeca.

Ali i mnogi drugi dizajneri i modne kuće inspiraciju su pronašle u zecu, da li je to zec iz slikovnice, ili možda kao kod modne kuće "Moskino", Duško Dugouško. 

image