
Kako hoteli dobijaju svoje zvezdice: Koji su kriterijumi i šta znače posebne oznake u nazivu hotela

Rangiranje hotela po broju zvezdica je vrlo složeno i podrazumeva bodovanje smeštaja po 247 različitih kriterijuma podeljenih u 5 kategorija. Svakom kriterijumu dodeljuje se određen broj bodova (od 1 do 20), a konačna ocena je zbir svih poena. Međutim, šta to znači u praksi - šta to hotel sa 3, 4 ili 5 zvezdica mora imati?
Hoteli sa 1 zvezdicom - turist hoteli
Hoteli sa jednom zvezdicom trebalo bi da imaju od opštih stvari:
- bežični internet
- recepcionere koji su putem telefona dostupni 24 časa dnevno i koji su za pultom najmanje 8 sati dnevno (ili, alternativno, da je omogućen samostalni ček-in tokom celog dana)
- restoran
- kontinentalni doručak koji je prilagođen i ljudima sa alergijama
- plaćanje karticama
Što se higijene i soba tiče, trebalo bi da postoji:
- čišćenje svakoga dana
- zamena peškira i posteljine najmanje jednom nedeljno
- zasebno kupatilo sa ogledalom
- sredstva za negu
- pribor u slučaju nestanka struje
- 1 stolica
- sto (radni ili običan)
- orman
- TV sa daljinskim upravljačem
- dodatni krevetac za bebu na zahtev gostiju
- utičnicu sa međunarodnim priključkom i dodatne adatpere ako je potrebno
Hoteli sa 2 zvezdice - standard hoteli
Hoteli sa dve zvezdice trebalo bi da ispunjavaju sve kriterijume koji se podrazumevaju za one sa samo jednom, kao i dodatno set za šivenje (koji spada u kategoriju opštih stvari), kao i da gostima izdaju ručne i velike peškire tokom boravka. Takođe, u hotelima sa 2 zbezdice bi pored kreveta trebalo da postoje lampe za čitanje koje se mogu isključiti bez ustajanja iz kreveta.

Hoteli za 3 zvezdice - komfort hoteli
Kada je reč o hotelima sa 3 zvezdice, oni bi od opštih stvari trebalo da imaju sve što i oni sa 2 zvezdice, ali i:
- osoblje na recepciji koje govori najmanje 2 jezika
- recepcionere koji su prisutni najmanje 10 sati dnevno ili 8 sati dnevno plus da su raspoloživi putem telefona 24 sata dnevno (alternativno - samostalni ček-in tokom celog dana)
- restoran sa doručkom
- ormariće za čuvanje prtljaga gostiju
- perionicu veša sa uslugom peglanja za goste
- usluga buđenja gostiju
- centralni sef na recepciji
Od stvari u sobi trebalo bi da postoje:
- 1 stolica po broju gostiju (ako je soba dvokrevetna - 2 stolice, ako je trokrevetna - 3)
- sto sa osvetljenjem i utičnicom pored
- veliko ogledalo, polica za kofere
- fen
- mini-bar u sobi
Hoteli sa 4 zvezdice - prvoklasni hoteli
Hoteli sa 4 zvezdice trebalo bi da ispunjavaju sledeće osnovne kriterijume:
- lobi sa delom za sedenje u kome goste uslužuju konobari, odnosno hotelski bat ili "laundž" deo
- recepciju koja radi najmanje 14 sati dnevno i recepcionere fizički dostupne tokom celog dana
- bar ili "laundž" koji radi najmanje 5 dana nedeljno
- bogat doručak
Gostima bi u sobama trebalo da budu na raspolaganju i:
- dodatni set posteljine u svakom trenutku
- različit izbor jastuka
- udobna fotelja sa kafe-stočićem
- TV sa međunarodnim kanalima
- mini-bar ili veliki bar u sobama ili najmanje 12-časovni "rum-servis"
- veliki prostor za odlaganje kozmetike u kupatilu
- bademantili i papuče
Hoteli sa 5 zvezdica - luksuzni hoteli
Hoteli sa 5 zvezdica trebalo bi da imaju:
- recepciju koja radi 24 sata dnevno
- bar ili laundž koji radi svih 7 dana u nedelji
- restoran ili bife za doručak sa konobarima
- uslugu "posluženje u sobi" - room service
- restoran koji radi 7 dana nedeljno
- mini-bar i 24-časovnu dostavu hrane i pića u sobu
- uslužno parkiranje vozila, konsijerža i "bel-boja"
- uslužno pranje, preglanje i popravku stvari
- šatl servis ili limuzinu na raspolaganju
- uslugu večernjeg pospremanja sobe
Ukoliko odsedate u hotelu sa 5 zvezdica, u sobama bi trebalo da imate:
- singl-krevet najmanje 90 centimetara širok
- dabl-krevet (bračni) najmanje 180 centimetara širok
- opciju potpunog zatamnjivanja spavaće sobe
- sto čija je površina najmanje 60 centimetara kvadratnih, sa lampom pored i jednom slobodnom utičnicom
- sef
- peglu ili peglu na paru, kao i dasku za peglanje (ili dasku za peglanje koju će vas dostaviti u sobu na zahtev)
- bademantil i papuče
"Superior" i "Garni" - šta znače ovi dodaci u nazivu hotela
"Ukoliko hotel ispunjava minimum kriterijuma za određeni broj zvezvica, ali istovremeno može gostima ponuditi još nešto (iz više kategorije), u nazivu im se dodaje i sufiks "Superior", koji znači da su, zapravo, superiorniji u odnosu na druge hotele sa istim brojem zvezdica", pojašnjava Markus Lut, stručnjak za hotelijerstvo, piše EuroNjuz.
"Isto tako, postoje i izuzeci druge vrste: hoteli sa 4 zvezdice mogu, primera radi, dobiti ovaj rang i bez posedovanja restorana (što inače ne bi trebalo da bude tako), ali u tim slučajevima to mora biti naglašeno u nazivu objekta. Obično takvi hoteli imaju oznaku "Garni" ili samo piše da su bez restorana", pojašnjava on.
This is a modal window.