Magazin

Kompanije u Kini se sve češće opredeljuju za saradnju sa virtuelnim influenserima

U Pekingu je objavljeno da će industrija proizvodnje virtuelnih ličnosti dostići vrednost od 50 milijardi juana (oko 7 milijardi evra) do 2025. godine. Zašto su digitalno kreirani ljudi masovno traženi u poslovnom svetu?
Kompanije u Kini se sve češće opredeljuju za saradnju sa virtuelnim influenserima© Unsplash/Rohit Choudhari

Prema analitici ''Kantara'', čak 45 odsto oglašivača planira da uvede virtuelne ličnosti kao deo promocija za događaje i proizvode u narednih godinu dana.

Predstavnici velika tehnološke kompanije ''Bajdu'' (Baidu) kažu da različite firme traže ovakve karaktere - od ugostiteljstva i turizma do velikih finansijskih kompanija. Li Šijan, direktor odeljenja za robotiku i virtuelne ličnosti u ''Bajduu'' je objavio da se broj digitalnih ''zaposlenih'' lica udvostručio u proteklih godinu dana, kao i da neki zarađuju i do 14 hiljada evra godišnje.

Osim činjenice da jee sigurno lakše ''dogovarati se'' sa virtuelnim avatarom, postoji veliki razlog zašto ovaj biznis potez postaje popularan, a to je da digitalni ljudi nemaju skandale.

U proteklih nekoliko godina, u Kini su se okončale mnoge poslovne saradnje sa poznatim ličnostima zbog neprimerenog ponašanja zvezda - od zakonskih do privatnih problema, svaka kontroverzna tema u novinama bi brend koštalo dobrog imidža. Kako bi se ova vrsta lošeg marketinga sprečila, mnogi se opredeljuju za ličnosti koje nemaju ljudske mane, već precizno isprogramiran izgled, šablon gestikulacija, govora i ponašanja, dakle ne postiji nikakav rizik od bilo kakvog skandala.

Aplikacija za igrice i reprodukovanje videa ''Bibili'' je jedna od prvih koja je uvela koncept virtuelnih avatara u mejnstrim medijski sadržaj. Kompanija je kupila tim koji je kreirao virtuelu pevačicu Luo Tjanji i poboljšala kvalitet njenog glasa. Luo je postala toliko velika zvezda da je čak i nastupala na ceremoniji otvaranja Olimpijskih igara u Pekingu prošle godine.

''Tencent'', konglomerat tehnološke i zabavne industrije, je uveo AI (AI - Artificial Intelligence) servis koji koristi veštačku inteligenciju kojom likovi odgovaraju na pitanja korisnika i pomažu im. Takođe, jedan studio pod vlasništvom ''Tencenta'' je počeo da razvija virtuelne muzičare i prevodioce za znakovni jezik.

Osim velikih biznisa, i manje firme su počele da ulažu u ovakve promocije. Ovaj vid marketinga postepeno počinje da se primenjuje i na našim prostorima, pa virtuelne likove možemo videti u reklamnim kampanjama nekih banaka kao i tehnološkom sektoru.

image