Nakon odlaska jednog broja proizvođača automobila sa tržišta Rusije (kao znak protesta protiv specijalne vojne operacije u Ukrajini ), Moskva je donela odluku da proizvodi domaće automobile u fabrikama koje su nekada pripadale stranim proizvođačima.
Prvi "Moskvič" je rođen na proizvodnim linijama iznetim iz poražene Nemačke. "Moskvič" na ruskom znači "stanovnik Moskve". Bio je to prvi sovjetski automobil napravljen 1940. godine, pre početka Drugog svetskog rata u Rusiji, čija je proizvodnja obustavljena posle nemačkog napada. Do tog trenutka proizvedeno je 500 automobila.
Posle Drugogo svetskog rata, pobednički SSSR je kao ratnu reparaciju (poseban oblik naknade ratne štete) uzeo iz fabrike "Opel" proizvodne pogone za proizvodnju modela "Kadet" i instalirao ih u fabriku koja je proizvodila "KIM"(kasnije preimenovano u "Moskovsku fabriku malih automobila – MZMA"). Tako je nastao prvi model - "Moskvič-400".
Šezdesetih godina je cvetao izvoz ovih automobila-prodavali su se i na Zapadu
Kasnije proizveden "Moskvič-402", auto koji se pokazao izdržljivim na velikom minusu, postao je narodni automobil. Sa malo izmenjenim dizajnom, zamenio ga je "Moskvič-408", a s obzirom da je ovaj automobil bio "dvojnik" predratnog Opel Kadeta (koji je jednostavno proizveden pod drugim imenom), šezdesetih godina prošlog veka, izvoz je cvetao, automobili su se prodavali i na Zapadu.
Rusija je oživela svoj stari brend zbog odlaska stranih autokompanija, ali šta je sa konfiguracijom i dodatnom opremom
Nakon što je "MZMA" je promenio ime u "OAO Moskvič", početkom dvehiljaditih podnet je zahtev za bankrot, i 2002. godine ova fabrika je prestala sa radom. U pomoć je pritekao "Reno" Francuska pa su zajedno sa moskovskom administracijom osnovali kompaniju "Avtoframos", koja je kasnija preimenovana u "Reno" Rusija. Uvezeni su kompleti za sklapanje automobila i započeta je proizvodnja gotovih automobila.
Ovo je bila suština delatnosti "Renoa" Rusija, ali je 2022. godine, u okviru antiruskih sankcija, Reno odlučio da proda svoju fabriku Moskvi. Vlasti glavnog grada saopštile su planove za nacionalizaciju bivšeg moskovske fabrike "Reno" i proizvodnju novog automobila. Tako je "Moskvič" ponovo "oživeo".