Jedan od glavnih ''uzroka'' je modna industrija. Stil ranih 2000-tih je trend mesecima, uz pojedine savremene interpretacije. Ekscentrična moda ovog perioda se pojavljuje na internetu i dokazuje da se određeni stilovi uvek vrate nakon jedne ili dve decenije.
Međutim, ovo pravilo nikada nije važilo za tehnološki svet, u kome se uvek gleda ka unapređenju i budućnosti. Uprkos tome, mladi ljudi sve više prave objave o svom ''novom'' telefonu na preklapanje, koji može da ima ograničen pristup internetu, ili je potpuno autentičan i služi isključivo za poruke, pozive i fotografije niske rezolucije.
Prvi razlog je: estetika. Vraćanjem 2000-tih, koje su i dalje na vrhu trendova, mnogi su otišli korak dalje i odlučili da zaista ostanu dosledni ovakvoj vizuelnoj ekspresiji a korišćenje popularnih uređaja iz tog doba se uklapa u ceo utisak. Osim telefona, male džepne kamere se takođe pojavljuju kao novi hit. Zanimljivo je da se odbijaju primamljivi noviteti, koji se svakodnevno plasiraju, zarad ličnog stila i izražavanja.
Drugi razlog ima drugačiju težinu. Generacija Zed je prva koja je odrasla uz vrtoglavi razvoj tehnologije (mobilni telefoni, televizija sa stranim kanalima, beskonačan sadržaj na internetu...) i ima veliku svest o posledicama preopterećenja informacijama sa kojima se suočava čovek današnjice.
Mnogi odlučuju da kupe telefon na preklapanje kako bi sebi pomogli protiv zavisnosti od savremenih mobilnih telefona. Redovno proveravanje aplikacija, poruka ili vesti može oduzeti dragoceno vreme sa prijateljima, porodicom, partnerom. Mnogi žrtvuju potrebne trenutke mentalne tišine zarad upijanja (najčešće bespotrebnih) informacija.
Oni kojima je bilo teško da se ''odviknu'' od društvenih mreža govore da im je ovakva promena zaista prijala. Pospešuje kreativnost, odmor i uživanje u trenutku, bez potrebe za objavljivanjem svakog događaja.
Pojedini TikTok korisnici ističu koliko je korisno, ali i zabavno, nositi telefon na preklapanje. Smatraju da je korišćenje telefona bez interneta tokom izlaska u grad sjajna odluka, jer su postepeno osetili manji pritisak da društveno okupljanje predstavljaju u što boljem svetlu zarad što više ''lajkova''.
Iako se stari modeli telefona brzo odbacuju na Zapadu, u Japanu telefon na preklapanje nikada nije izašao iz mode. I dan danas, mnogi mladi ljudi koriste unapređene verzije ovih uređaja, koji imaju internet, aplikacije i ekran koji reaguje na dodir.
Postoje mnogi koji smatraju da je suludo ''vraćati vreme unazad'', ali povratak telefona na preklapanje može služiti kao podsetnik da sve što je najnovije i najbrže nije uvek i najzdravije za nas.