
Pita sa mesom očarala Japance u Paviljonu Srbije na Ekspu u Osaki

Klasiku srpske kuhinje, piti sa mesom, retko ko može da odoli, jer mami time što je hrskava spolja, a meka i sočna i ukusna iznutra. Recepti se prenose sa generacije na generaciju, spajajući jednostavne sastojke u savršenu celinu. Ovaj ukus je izgleda svima privlačan, što potvrđuje jedna zanimljiva vest sa Ekspa u Osaki, gde je pita sa mesom postala hit među Japancima.
Posetioci Ekspa u Osaki oduševljeni našim specijalitetom od mesa
Pita sa mesom u paviljonu Srbije na Ekspo izložbi u Osaki privukla je veliku pažnju japanskih posetilaca i ušla u pet najprodavanijih proizvoda, izjavio je zamenik generalnog komesara Srbije na Ekspu u Osaki Žarko Malinović.
"Pita sa mesom postala je pravi hit na svim forumima koji pišu i pričaju bilo šta o poseti Ekspu u Osaki. Svojom teksturom je očarala Japance i ušla u top pet najprodavanijh i najhvaljenijih proizvoda", rekao je Malinović.
Podsetio je da je restoran u Paviljonu Srbije na Ekspu Osaka-Kansai prema najpopularnijem japanskom portalu za pretragu restorana "Tabelog", zauzeo drugo mesto među svim restoranima unutar Ekspa, dok je među restoranima stranih paviljona ocenjen kao najbolji.
I restoran se visoko kotira
On je istakao da je samo jedan japanski tematski restoran bolje ocenjen od našeg restorana. "Paviljon Republike Srbije u 80 odsto slučajeva, kao i druge paviljone, posećuje japanska publika. Ono što je jedinstvenost našeg paviljona jeste da najviše privlači porodice sa malom decom. Interaktivnost paviljona Srbije daje posebnu draž našim posetiocima. Imamo i tu prednost da naš paviljon, pored svoje atraktivnosti i kroz izložbu, jeste jedini paviljon sa zelenom živom fasadom na celom Ekspou.
To ga čini jednim od najlepših paviljona, prema mišljenju nekih od najvećih japanskih portala, a kada završe iskustvo kroz izložbu, posetioci mogu da uživaju ukusima srpske hrane. Naš restoran dnevno primi više od 2.000 posetilaca", rekao je Malinović.
Naglasio je da Srbija, prvi put u svojoj savremenoj istoriji nastupanja na Ekspou – još od izložbe u Šangaju – ima i restoran kao sastavni deo svog paviljona. Osvrnuo se i na koncept izložbe, ističući da je kliker predstavljen kao univerzalan simbol igre, iako deca u tom delu sveta nisu imala prilike da se s njim susreću.
◤The Featured #Pavilion◢Take a look inside the pavilion📸✨📍#SerbiaPavilionUnder the theme “Society of Play,” the pavilion offers playful exhibits🇷🇸After experiencing them with your voice and body, enjoy Serbian cuisine at the restaurant🍽@serbiaexpo2025#EXPO2025pic.twitter.com/jMDLMWyWU2
— Expo 2025 Osaka Kansai (@expo2025japan) June 23, 2025
"Na kraju, ne treba vam ni neka velika sredstva, samo mašta da bi se igrali s klikerom. Zbog toga kliker pokreće celu našu izložbu. Sa druge strane, ono što je mnogo važnije, naš paviljon kao most između dve svetske izložbe, Ekspa u Osaki i Ekspa u Beogradu, jeste svojom interaktivnom postavkom omogućio da posetioci u Osaki kroz sve segmente daju svoj doprinos u kreiranju Ekspa u Beogradu 2027. Oni mogu da pošalju svoju poruku - zašto je igra za njih važna, ali takođe imaju mogućnost da kreiraju maskote Ekspa 2027. u Beogradu, a mogu da im daju i imena", rekao je Malinović.
Kako je rekao, na našem paviljonu više od 370.000 posetilaca, koliko ih je prošlo za ova dva meseca, dobijeno je više od 30.000 rešenja i dizajn komponenti za našu maskotu Ekspa u Beogradu.
Objasnio je da mogu da ostave poruke zašto je igra za njih važna, kako su se igrali kad su bili mali i da će to analizirati veštačka inteligencija, što će biti premijerno predstavljeno upravo na Ekspu u Beogradu.
This is a modal window.