Magazin

Ko su "kidalti" - Odrasli koji kupuju igračke za sebe, donose najveći prihod industriji igračaka

Kovanica "kidalt" nastala je od engleskih reči "kid" - dete i "adult" - odrasla osoba, a definiše odraslu osobu koja voli crtane filmove, superheroje ili kolekcionarske igračke koje mogu da je podsećaju na detinjstvo. Često kupuje odeću ili aksesoare čiji je dizajn prvenstveno namenjen mladoj, čak i dečjoj publici. To su osobe starosti od 18 i više godina, a za ovu kategoriju potrošača ne postoji starosna granica, prenosi "RBK Trendi".
Ko su "kidalti" - Odrasli koji kupuju igračke za sebe, donose najveći prihod industriji igračaka© freepik/senivpetro

Deda Mraz ove godine nije donosio igračke samo za decu, jer su kidalti navodno donose oko 9 milijardi dolara godišnje industriji igračaka, što čini 25 procenata ukupne prodaje igračaka u 2022.

Milenijalci, među kojima ima dosta kidalta, više su fokusirani na karijeru i slobodno vreme, nego na stvaranje porodice. Slobodno vreme koriste za igru a kupovinom igračaka za sebe, ovi odrasli ljudi stvorili su novi trend koji su, usred pada nataliteta, odlično iskoristile kompanije za proizvodnju igračaka .

Osnova pokreta kidalt su milenijalci (generacija rođenih od 1981. do 1996. godine). Milenijalci sporije osnivaju sopstvene porodice, odlažu ili se uzdržavaju od braka, a veća je i verovatnoća da će duže živeti sa roditeljima. Stručnjaci smatraju da je to zbog činjenice da daju prioritet karijeri i slobodnom vremenu, nego na stvaranje porodice. A parovi koji žele da postanu roditelji, biraju da imaju samo jedno dete. Magazin "Parents" (Parents), nazvao je ovaj trend "jedno i gotovo". Neki to podržavaju kako bi se izbegla prenaseljenost Zemlje, ali većina ovih roditelja samo želi da ima više vremena za sebe i svoje hobije. 

Zašto odrasli kupuju igračke

Po mišljenju politikologa Ekaterine Šulman, ljudi žive duže, duže ostaju društveno aktivni, pa je time njihov period detinjstva i adolescencije produžen. Još u pretprošlom veku, tridesetogodišnja osoba se smatrala zrelom, a sada se smatra veoma mladom, gotovo tinejdžerom. 

Kako adolescencija sada traje decenijama, ljudi kasnije osnivaju porodice i imaju manje dece, i u skladu s tim, ostaje im više vremena za hobije i interesovanja, koje bi odrasli u prošlosti smatrali "neprikladnim" i "neozbiljnim". Odrasli ranije nisu imali mnogo vremena za zabavu i igranje.

Naravno, igračke za sebe ne kupuju samo odrasli bez dece. Istraživanje "Udruženja igračaka" iz 2021. godine, pokazalo je porast broja osoba starijih od 18 godina koje kupuje igračke kako bi uneli malo radosti u svoje živote. 

Tokom pandemije, igračke su služile odraslima kao sredstvo za bekstvo od realnosti. Ovaj trend motiviše brendove da proizvode igračke namenjene kupcima starijim od 18 godina, kao što su električni trotineti bez ograničenja brzine i težine, "Lego" setovi za odrasle ili kolekcionarske "Barbi" lutke, vredne više od 100 dolara.

Šta kidalti kupuju i zašto 

Lutke i pribor za njih. Otkriveno je da lutke vole i odrasli i deca oba pola.

Konstruktori privlače i fizički mlade i ljude "mlade u srcu". Odrasli imaju tendenciju da kupuju složenije i skuplje modele, zbog čega kompanije za proizvodnju konstruktorskih setova proizvode limitirane serije kako bi zadovoljile želju kupaca za ekskluzivnošću.

Slagalice su oduvek bile bezvremenska kategorija proizvoda čija je prodaja naglo porasla tokom pandemije. Čak i kada se svet vratio starom ritmu rada, mnogi odrasli se i dalje okreću društvenim igrama i slagalicama kako bi se ponovo povezali sa porodicom i prijateljima. Nekima od njih ovo je oblik "digitalne detoksikacije" (uzdržavanje od upotrebe digitalnih uređaja kao što su to pametni telefoni, računari i socijalne mreže). 

Figure superheroja i propratna oprema za njih. "Ratovi zvezda", "Marvelovi" junaci i "Di-Si" franšize ne prestaju da snimaju nove filmove, pa će prodaja igračaka vezanih za njih nastaviti da raste. Takve kupovine pomažu kidaltima da ožive svoja sećanja iz detinjstva. Neki motivišu svoju decu da zajedno uživaju u igri sa omiljenim superherojima.

Video igrice. Značajno je porastao procenat odraslih koji vreme provode igrajući onlajn igrice, kažu statistike. Kompanija "Mediaskop" (Media Scope) je otkrila da 69 posto ljudi starosti od 12 do 64 godine makar povremeno igra video igrice.

Nostalgija i čežnja za prošlošću kidalta, nije jedini faktor koji utiče na kupovinu igračaka. Sve više je dokaza da pomaže pomaže u suočavanju sa stresom i anksioznošću. Društvene mreže i onlajn kupovina olakšavaju odraslima potragu za igračkama čime se ujedno i smanjuje potencijalni osećaj sramote povezanu sa njihovom kupovinom, što takođe doprinosi trendu.

image