Magazin

Moskovski diveloperi prave pravoslavnu kompjutersku igricu: Kako će izgledati "Stepenište u nebo"

Da igrice mogu nositi i duhovni karakter i služiti kao moralni kompas i alat za očuvanje kulturnog nasleđa dokazali su ruski diveloperi - upravo oni koji razvijaju pravoslavnu kompjutersku igricu "Stepenište u nebo". Glavni junak igre biće jedan mladić, koji će zahvaljujući duhovnom razvoju igrača prevazilaziti sopstvene krize.
Moskovski diveloperi prave pravoslavnu kompjutersku igricu: Kako će izgledati "Stepenište u nebo"© Canva / Pilin_Petunyia

Jedna prestonička IT kompanija, koja se bavi pretežno razvojem kompjuterskih igrica, preuzela je na sebe veliku odgovornost: da napravi pravoslavnu igricu "Stepenište u nebo". Za ovaj projekat deo budžeta izdvojio je čak i Predsednički fond kulturnih inicijativa, koji je na račun kompanije uplatio čak 20 miliona rubalja, odnosno nešto manje od 25 miliona dinara. 

Igrica "Stepenište u nebo" kao moralni kompas 

Ruska pravoslavna kompjuterska igrica imaće avanturistički žanr, a njen glavni junak biće mladić koji proživljava ličnu krizu i traži duhovne i moralne orijentire. Po rečima divelopera, igrica "transformiše hagiografske tekstove iz severne Rusije, poput predanja o čudu Amvrosija Sinice i ikonografije "Radosti deteta" u format igrice, prenosi portal Moskvič.

Kako je navedeno na oficijelnom sajtu Predsedničkog fonda kulturnih inicijativa, tematika igrice usmerena je, osim ka moralnim orijentirima, ka popularizaciji lika čoveka koji živi u skladu sa tradicionalnim duhovnim vrednostima i očuvanju nematerijalnog kulturnog nasleđa. Igra je osmišljena tako da u igraču formira osećaj jedinstva i prijateljstva i usmeri ga ka duhovnom rastu.

Igricu bi moglo da igra i do 5 miliona gejmera

Radnja ruske pravoslavne igrice odvijaće se, po svemu sudeći, u virtuelnom gradiću inspirisanom severnim delom Ruske Federacije, a kao prototip poslužiće Vologodska oblast. Na ovaj način igračima iz svih delova Rusije (a i šire) prikazaće se slika realističnog života severnih naroda i usaditi ljubav prema Otadžbini. 

Kako je projekat tek odobren, izrada igrice potrajaće najmanje godinu dana, a plan je da se ona lansira najkasnije krajem januara 2027. godine. Diveloperi očekuju da će već u prvoj godini od lansiranja igrice nju sa platforme preuzeti i aktivno igrati najmanje 60.000 gejmera, dok se ciljna publika procenjuje na oko 5 miliona korisnika uzrasta između 16 i 30 godina.

image
Live