''Petominutni'' i zeleni grad budućnosti u Kini

Jezgro grada budućnosti Šongan (Xiong’an) se gradi po principu ''petominutnog bloka'' - omogućiće ljudima da dođu do medicinskih klinika, ustanova za brigu o deci i da pristupe sličnim uslugama u roku od pet minuta. Šongan će obuhvatati tri ''grada'': pod zemljom, na zemlji i ''grad u oblacima'' a odnos zelenih i betonskih površina će biti 70:30.

Oko sto kilometara od centra Pekinga gradi se Šongan - grad koji spaja ekologiju, tehnologiju i savremeni dizajn.

Cilj je da grad postane simbol prelaska Kine u eru visoke, ali i ekološki odgovorne  tehnologije. Funkcionalnost, vrhunsko projektovanje i dizajn su glavne karakteristike grada budućnosti. Plan je da ovaj projekat pokriva oko dve hiljade kvadratnih kilometara i obuhvata delove Pekinga, Tjanđina i Hubeja.

Zbog prenaseljenosti i zagađenja u zemlji, pogotovo u velikim, poslovnim metropolama, Šongan će imati strukturu prikladnu za stanovnike, koja će činiti svakodnevni život praktičnijim. Rad fabrika koje koriste velike količine ugljenika drugih zagađivača će biti pod strogim nadzorom ili potpuno zabranjen.

Kako bi se umanjilo zagađenje, planirano je da 90 odsto saobraćaja bude javni prevoz, a pored toga će biti dostupni i električna taksi vozila bez vozača, povezana sa pametnim kamerama koje analiziraju i izbegavaju gužvu u saobraćaju. Planira se i izgradnja najveće železničke stanice u Aziji do sad (veličine oko 65 fudbalnskih stadiona) a vožnja vozom od Pekinga do Šongana će trajati pedeset minuta.

Pored električnih vozila, plan je da se maksimalno koriste obnovnljivi izvori energije, kao što su solarni paneli i vetrenjače. Grad će imati veliki broj zelenila, bašti i vertikalnih farmi.

U ''podzemnom gradu'' će se nalaziti inženjerski koridori, u kojima će biti vodovodni i električni vodovi i prostor za logistiku. ''Grad u oblacima'' predstavlja digitalnog dvojnika Šongana koji funkcioniše korišćenjem veštačke inteligencije i algoritma koji će održavati saobraćaj, infrastrukturu i druge tehnološke sisteme.

Očekivano je da se projekat finalizuje 2035. godine.