
Na šta generacija Zed najčešće troši novac

Pripadnici generacije Zed češće nego milenijalci posećuju kafiće i restorane i troše novac na sve aktivnosti koje se tiču uživanja i provoda, govore podaci ruske istraživačke agencije SberTarget.
Tako u Moskvi, mladi ljudi plaćaju zabavne usluge (bioskop, pozorišta...) 87 odsto češće, pri čemu je prosečan iznos računa kod njih približno pola iznosa u odnosu na milenijalce. Milenijalci, s druge strane, preferiraju skuplju zabavu, ali je sebi omogućavaju ređe. Takođe, u poređenju sa milenijalcima, pripadnici generacije Zed spremnije troše novac na usluge u oblasti lepote i sporta - u ovim kategorijama njihova potrošnja je 4-14 odsto veća, u zavisnosti od regiona.
Češće "šopinguju" u odnosu na prethodne generacije
U prodavnicama, generacija Zed idu u češće kupovine nego što formiraju dugoročne zalihe: prosečan iznos u ovoj kategoriji iznosi oko 500 rubalja (oko 750 dinara). Slične vrednosti karakterišu kategoriju "proizvodi za domaćinstvo", koja zajedno sa prehrambenim proizvodima zauzima treće mesto po veličini prosečnog računa. Na drugom mestu su kupovine elektronike, auto-delova, lekova i dečjih proizvoda - u ovim segmentima mladi u proseku troše oko hiljadu rubalja (oko 1.500 dinara) po kupovini.
Moda im je jako bitna
Posebno se izdvaja modni momenat, koji ostaje najskuplja kategorija kod mlađeg stanovništva. Prosečan iznos po kupovini odeće, obuće ili aksesoara kod generacije Zed iznosi oko 3.000 rubalja (oko 4500 dinara). Potrošnja ovog generacijskog segmenta čini 8,7 odsto ukupnog ruskog modnog tržišta, a oni obavljaju 12 odsto svih kupovina odeće, obuće i aksesoara.
Istraživanje se bazira na agregiranim i anonimnim podacima pojedinaca o plaćanju proizvoda i usluga od januara 2024. do septembra 2025. godine za celokupno stanovništvo Rusije, kao i za stanovnike Moskve i Sankt Peterburga, piše Gazeta.
Druga istraživanja ukazuju da su pripadnici generacije Zed dobri u zarađivanju novca i njegovom investiranju u dobre finansijske alate, ali kad je reč o njegovom trošenju događa se da troše čak i više nego što zarađuju i time u velikoj meri redefinišu pojam prosečnog potrošača.


