Magazin

Razgovor, organizacija žurke, smišljanje ideja: Kako generacija Zed u Rusiji koristi AI

Za mlađe generacije, veštačka inteligencija sve više postaje prirodni deo života - koriste je za razgovor, podršku i kreativni rad. U tom kontekstu ističe se "GigaČet", ruski AI četbot koji je razvila "Sberbanka", a nova anketa otkriva kako ga zumeri uključuju u svaki segment života.
Razgovor, organizacija žurke, smišljanje ideja: Kako generacija Zed u Rusiji koristi AIGetty © ismagilov

Najnoviji AI modeli funkcionišu kao potpuno razvijen lični asistent: Četbot može biti sagovornik, koautor, savetnik i organizator, sa kojim se može komunicirati i putem teksta i putem glasa. "GigaČet" se danas koristi za čitav niz zadataka - od planiranja obroka i preporuka za knjige, do pripreme za razgovor za posao ili važnu prezentaciju.

Mlađi korisnici ga koriste i kao kreativnog partnera za osmišljavanje priča, bajki i scenarija, a veštačka inteligencija se sve lakše prilagođava publici: Može da objasni naučni tekst detetu, da koristi neformalan jezik ili da govor prilagodi određenom stilu i tonu. Mladima u Rusiji se najbolje pokazala kao pomoć za sledeće: 

Bezbedan prostor za razgovor

Prema aktuelnim analizama, jedan od najčešćih načina korišćenja veštačke inteligencije u 2025. godini je vezan na psihološku podršku. Zumeri u Rusiji sve češće razgovaraju sa AI o svojim emocijama i svakodnevnim nedoumicama, a "GigaČet" se u tom kontekstu pokazao kao anoniman sagovornik koji je dostupan u bilo koje doba dana i koji ne osuđuje.

Reč je uglavnom o svakodnevnim izazovima, a ne o problemima koji zahtevaju medicinsku intervenciju. Iako veštačka inteligencija ne može da zameni profesionalnog psihologa, ona može privremeno da ublaži osećaj anksioznosti, ponudi podršku i pomogne u osnovnim tehnikama kognitivno-bihejvioralnog pristupa. Glasovni režim je posebno koristan u ovim situacijama, jer omogućava spontan govor i pomaže u struktuiranju misli, što je važno u trenucima uznemirenosti.

Asistent za organizaciju druženja i događaja

"GigaČet" se sve češće koristi i kao pomoćnik za planiranje privatnih i poslovnih okupljanja. Veštačka inteligencija može da predloži tematske koncepte, napravi detaljnu listu za kupovinu u skladu sa brojem gostiju, preporuči muziku i osmisli zabavni program. Tokom samog događaja, "GigaČet" može da predloži igre za grupu, koktele, muziku za ples ili aktivnosti za goste koji stignu ranije. 

Lični asistent za posao i svakodnevicu

Još jedna od praktičnih strana "GigaČeta" je to što radi kao lični asistent koji pomaže u organizaciji rutine - od brzog pronalaženja informacija, pisanja poruka i jasnog formulisanja misli, do objašnjavanja složenih pojmova i davanja saveta o korišćenju različitih tehnologija i alata.

Razgovor sa AI često liči na razmenu ideja sa kolegom, što je posebno korisno za frilensere i blogere, naročito u kreiranju sadržaja. Pored toga, "GigaČet" može da pomogne u održavanju fokusa, uključujući rad po Pomodoro tehnici, da struktuira misli za javne nastupe i prezentacije, kao i da obezbedi transkript intervjua ili sastanaka nakon razgovora.

Kada su ruke zauzete, a mozak radi

Glasovni režim omogućava interakciju sa veštačkom inteligencijom u situacijama kada korišćenje tastature nije praktično. Korisnici ga već koriste u različitim svakodnevnim scenarijima: Ujutru uz kafu za planiranje dana, tokom šetnje za osmišljavanje ideja, u prevozu za pripremu intervjua, pa čak i za volanom - za uvežbavanje važnih razgovora ili javnih nastupa, prenosi "RBK Lajf".

Za razliku od klasičnih glasovnih asistenata koji izvršavaju jednostavne komande, "GigaČet" omogućava pravi dijalog. Korisnici mogu slobodno da govore, da dobiju transkript razgovora, sažetak ili da nastave diskusiju u bilo kom pravcu. Zbog toga mnogi veštačku inteligenciju sve manje doživljavaju kao alat, a sve više kao partnera. 

image
Live