Magazin

''De-influensing'' - Trend koji odbija da prati trendove

Marketing preko influensera je godinama bio veoma efikasan, ali mnogi korisnici društvenih mreža su počeli da se protive neiskrenom reklamiranju proizvoda i usluga. Hešteg ''#de-influencing'' ima preko sto miliona pregleda na TikToku, a u Australiji je čak započeta istraga vezana za influensere koji su lažirali utiske o proizvodima koje su promovisali.
''De-influensing'' - Trend koji odbija da prati trendove© Pexels/Prateek Katyal

Australijski influenseri na Jutjubu, TikToku i Instagramu i drugim aplikacijama su u centru velike istrage, započete zbog stotine negativnih recenzija njihovih pratilaca. Navodno, mnogi su se žalili da proizvodi, koje su ove ličnosti plasirale, nisu delovali kako je ''trebalo'', to jest kako im je influenser opisao i predstavio, navodeći ih na kupovinu.

Mnogi nalozi koji se bave putovanjima, roditeljstvom, lepotom i sličnim sadržajem su kritikovani zbog prećutkivanja zarade od sponzora, čije su usluge promovisali. Sličan slučaj se nedavno desio u Americi, kada je zvezda Kim Kardašijan optužena za promovisanje kripto valuta, bez napominjanja da je bila plaćena za tu reklamu.

Pobuna pratilaca i mušterija protiv neiskrenog marketinga je pokrenula novi trend de-influensinga, koji podstiče prestanak kupovine usluga i proizvoda koje preporučuju popularne ličnosti na internetu.

Mnogi korisnici TikToka se pridružuju trendu, opisujući da reklamiranje određenog stila života postoji samo zarad profita, kao i da većina stvari i ideja koje se plasiraju ne donose očekivane efekte. Pored toga, s obzirom da kolektivna ekološka svest raste iz dana u dan, trend podstiče i ''sporiju'' kupovinu, to jest pažljivo premišljanje pre impulsivnog šopinga.

''Nisu ti potrebni proizvodi dsa ti reše probleme koje nisi ni znao da imaš do pre trideset sekundi,'' piše jedan korisnik TikToka.

''Nije ti potrebno još jedno rumenilo da se osećaš bolje'', ''Ako ti proizvodi koje do sada koristiš odgovaraju i nisi ih potrošio, nije potrebno kupovati nove,'' dodaje još nekoliko korisnika.

De-influensing je dobar početak za promenu u savremenom marketingu i postepenom odbijanju ''kulta poznatih'', to jest slepom verovanju i obožavanju svega što slavne ličnosti rade, govore i preporuče.

Ipak, influenserski marketing je i dalje izuzetno efikasan u svetu. Mnogi sumnjaju da će se brzo ugasiti, ali ako publika bude odlučnija u zahtevanju potpune iskrenosti, pretpostavlja se da će rad influensera morati da se prilagodi novim sistemima.

image