Moćno oblačenje - Može li promena stila dovesti do promene i u karijeri
Savremeni kodeks oblačenja je prošao kroz mnoge promene, dodatno još od vremena pandemijskog rada od kuće. Mnoge firme, pogotovo one sa mlađim generacijama na čelu, čak potpuno zapostavljaju tradicionalna pravila i dozvoljavaju zaposlenima da udobnost i lična estetika budu prioritet.
Ipak, postoji razlog zašto moda transformiše osobu. Mnogi smatraju da ''odelo ne čini čoveka'', ali svaka osoba na svetu odaje jedinstven utisak svojom odećom, svesno ili ne. Zbog toga nije uvek moguće ignorisati tuđa mišljenja i oblačiti se samo za sebe. Dobro je primenjivati ovakav stav u mnogim situacijama, ali u profesionalnom svetu postoji više benefita nego negativnih posledica moćnog oblačenja.
Šta je moćno oblačenje
''Uloga'' produktivne i poslovno uspešne osobe može postati realnost kada se obrati pažnja na lični imidž, odnosno izabere odeća koja nosi upravo takvu poruku. Moćno oblačenje može podsvesno pomoći u držanju, govoru, koncentraciji... Trebalo bi da se nosi odeća koja podiže samopouzdanje i privlači pozitivnu pažnju, a u isto vreme poštuje određen kodeks oblačenja. Poslovno odevanje ne mora biti jednolično i dosadno, uvek postoji nekoliko načina da se osveži i unese lični dodir, koji će čuvati individualnost.
Kako odabrati svoj poslovni stil
Pravila oblačenja uvek zavise od same firme. Određena mesta traže konzervativan pristup, dok je kod drugih ležerniji stil sasvim prikladan. Bez obzira na okolinu, uvek je moguće pronaći svoju verziju moćne kombinacije. Tradicionalni elementi, poput odela, mogu dobiti savremen obrt. Suprotno, ekscentričniji komadi mogu biti prilagođeni konzervativnijim pravilima. Iz sledećih nekoliko predloga je moguće osmisliti različite varijacije moćnih odevnih kombinacija:
Ljubav za boje
Sako, suknja i odelo ne moraju uvek biti u crnim, sivim i sličnim neutralnim tonovima. Postoji jednostavan način za osvežavanje ove tradicionale kombinacije: aksesoari.
Aksesoar zaista ''spašava'' situaciju, pogotovo ako nije moguće nositi upadljive i jarke boje odeće na poslu. Upečatljiva torba, minđuše, marama ili cipele, bojom mogu dati poseban akcenat, koji potpuno promeni utisak.
U slučaju da je odeća upadljivimh boja prikladna, osvežavanje ormara komadima u omiljenim nijansama može probuditi novu energiju i želju za radom. Doterivanje i zabavna odeća ne moraju biti samo za privatan život.
Teksture i dezeni
Boje nisu jedini način osvežvanja stila i otkrivanja ličnog moćog pečata. Zanimljivi materijali i bogate teksture pretvaraju klasične komade u nešto savremeno i zabavno. Takođe, određen dezen na jednom komadu, poput dobro iskrojenih pantalona, može napraviti dobar balans sa ostatkom neutralne kombinacije.
Šminka i frizura
Osim odeće, suptilne promene u frizuri i šminkanju mogu biti podjednako efektne. Šišanje na drugačiju dužinu ili farbanje u novu boju će pomoći u novoj ''ulozi'' poslovno uspešne osobe. Pored toga, prikladna šminka je uvek dobar izbor. Ako je moguće imati više slobode, malo boje na očima ili drugačiji karmin ulivaju novo samopouzdanje. Moćna šminka mora isticati prirodnu lepotu, bez preterivanja. U isto vreme, nešto poput tračka zlatne senke na očima će osvežiti lice, ali i dalje biti suptilno.
Važno je definisati spostveni stil i šta je ono što nas čini sigurnim u sebe. Ako su to isključivo crni komadi, postoji na stotine verzija ovakvog stila, od klasičnih odela do svakodnevnih haljina. Za one koji više vole boje, one mogu biti inkorporirane u svaku verziju moćnog oblačenja. Na kraju, za one koji se najbolje osećaju u farmerkama, blejzeru i bez šminke, moćno oblačenje može biti i veoma ležerno.
Odabir lične verzije ovog (poslovnog) stila ima velike prednosti, s obzirom na nagli porast samopouzdanja i energije kada nosimo komade u kojima se osećamo kao unapređena (i karijerno i lično) i prefinjena verzija sebe. Psihološki uticaj mode na ljude se ne može osporiti, od pozitivnih do negativnih reakcija. Iskoristiti opšte prihvaćene poslovne odevne elemente u svoju korist (i uz svoj pečat) i ''manipulisanja'' modom u poslovne svrhe, doprinosi uživanju u novostečenom samopouzdanju, a i u karijeri.