Magazin

Korak ''unazad'' ka nostalgiji - Zašto je dobro kada poznati brend vrati starinski logo

Javnost je oduševljena odlukom novog kreativnog direktora modne kuće ''Barberi'', da vrati stari logo, što može biti prvi znak postepenog nestanka tipičnog minimalizma u marketingu širom sveta.
Korak ''unazad'' ka nostalgiji - Zašto je dobro kada poznati brend vrati starinski logoGetty © WPA Pool

Velika tema na društvenim mrežama ove nedelje je modna kuća Barberi. Sve stare objave sa Instagram stranice su bile izbrisane i zamenjene reklamama za najnoviju kampanju. Pored poznatih lica britanske kulture i talenta, pažnju javnosti je najviše privukao novi, to jest stari, logo brenda.

Logo viteza na konju je prvi put predstavljen 1901. godine. Od tada, bio je korišćen u tri varijacije, sve do 2018. godine, kada je zaštitni znak brenda postao minimalistički logotip imena. Novi kreativni direktor Danijel Li je odlučio da vrati vreme unazad i predstavi blago izmenjenu verziju prvobitnog izgleda viteza, sada u plavoj boji i sa elegantnim fontom.

Postoji razlog zašto je ovakav potez potencijalno dobra vest za svet mode i marketinga. U proteklih nekoliko godina, najpoznatije firme na svetu su se masovno okrenule ka minimalnom i pročišćenom dizajnu. Trend su započele velike tehnološke kompanije, ali se proširio i u kreativne industrije. Ubrzo, skoro svi zaštitni znakovi najpoznatijih brendovi sveta su počeli da ''liče'' jedni na druge, jer je na vrhu trenda bio jednostavan i lako prepoznatljiv dizajn. Jedan od važnih faktora je bilo sprečavanje preopterećenja za posmatrača. Mnoge kompanije su odlučile da uklone ''neupotrebljive'' informacije iz zaštitnih znakova, kako bi se isticale osnovne boje, ime, pa samim tim i suština brenda. 

Međutim, mnogi kupci i kreativci se godinama glasno bune protiv ''sterilnog'' minimalizma, ali trendovi u grafičkom dizajnu se ne menjaju toliko brzo koliko, na primer, modni. Zbog toga može proći više godina ili čak decenija u kojima se vrednuje jedan određen izgled. 

Ipak, reakcije javnosti na novu kreativnu odluku brenda Barberi otkriva da su ljudi veoma pozitivno prihvatili vraćanje originalnog izgleda znaka. Mnogi smatraju da pročišćen dizajn bolje pristaje tehnološkim kompanijama, aplikacijama i sl., dok kreativne industrije treba da imaju više slobode.

Takođe, mnogi dodaju da kompanije ili brendovi koji postoje decenijama i imaju određenu istoriju mogu koristiti starinski logo i očuvati duh i prvobitni šarm brenda. S obzirom da svetske trendove trenutno najviše pokreće nostalgija, povratak u prošlost može biti pravi ključ za uspešnu reklamu i vizuelni identitet biznisa.

image