Nije potrebno praviti promene u ličnosti iz korena i živeti isključivo prema tuđem mišljenju. Ipak, svakodnevne interakcije govore mnogo o nama i mogu izgraditi značajna poznanstva i prijateljstva. Određene navike u ponašanju prema drugima mogu biti nesvesne radnje, a mnogo uticati na tok razgovora, pa samim tim i na odnos. Poštovanje drugih i čuvanje sopstvenog šarma i imidža je sasvim moguće, dokle god se obraća pažnja na sledeće suptilne znakove nepoštovanja:
Kršenje mikro-obećanja
''Sigurno izlazimo za vikend... javiću ti se... nalazimo se tačno u podne... vratiću ti knjigu...'' deluju kao bezopasna i mala obećanja koja mnogi ne poštuju, ali to ne znači da bi kršenje istih trebalo da bude uvek tolerisano. Uvek postoje izuzeci i iskreni razlog, ali u jednom trenutku to može postati navika koja na suptilan način uništava međusobno poštovanje tuđeg vremena, predmeta... Jedan slučaj ne mora biti ''kraj sveta'', ali ako se vremenom nagomilaju, odaje se utisak neobazrivosti i neodgovornosti, zbog čega se druga osoba može osećati uvređeno.
Teško prihvatanje šale na sopstveni račun
Mnogi smatraju da oni koji imaju dobar smisao za humor umeju da se smeju kada je šala na njihov račun. Naravno, uvek postoji određena granica pristojnosti, ali u većini slučajeva je interakcija pozitivna. Takođe, važno je i od koga takva šala dolazi.
U tim trenucima je ključno proceniti situaciju i imati adekvatnu reakciju. Prihvatanje šale na sopstveni račun je znak samopouzdanja i poverenja u drugu osobu. S druge strane, konstantno ''durenje'' može biti znak nesigurnosti i biti uzrok loše atmosfere u prostoriji. U slučaju da je neverovatno teško prihvatiti čak i najmanju šalu, možda je vreme za samoanalizu i traženje uzroka nesigurnosti.
Kritikovanje svega i svakoga
Mnogi su barem jednom upoznali sličnu osobu - ona kojoj je svet uvek nedovoljno dobar, svaki predlog dosadan, ništa nije po njihovoj želji i za sve je lako pronaći zamerku. Za one koji ne posmatraju svet sa ''trona pesimizma'', kao navedeni primer, ovakvi ljudi mogu biti iscrpljujući zbog čestog širenja negativne energije.
Naravno, ljudski je žaliti se na neprijatnu osobu ili situaciju, ali niko ne voli ljude kojima takvo ponašanje postane glavni deo ličnosti. Kao i teško prihvatanje šale na sopstveni račun, ljudi koji vole širiti negativne teme i utiske uvek imaju određenu dozu nesigurnosti, iz koje se rađa potreba za upoređivanjem i osuđivanjem. Zarad ličnog mira, bolje je izbegavati takve tipove i analizirati sopstveni stav prema sebi i svetu. Za samozadovoljne ljude, čaša nije uvek polu prazna.
Saveti koji se pretvaraju u monolog
Ponekada se može dogoditi i iz najbolje namere i zbog toga je teško identifikovati ovakvu grešku. Iz želje da se pomogne prijatelju u nevolji, svako udeljuje savet, ali taj isti savet nekada postepeno prelazi u prepričavanje sopstvenog iskustva, pre nego slušanje sagovornika. Tada je važno biti svestan sopstvenog govora, kao i reakcije druge osobe.
Povremeno, ljudi zapravo ne žele savet, već samo nekoga da ih sasluša. Pored toga, način prenošenja tog saveta je važan i ne bi trebalo početi opisivati samo sopstvena iskustva, jer može delovati kao hvalisanje o ''mudrosti'' koja se deli, kao neko ko je već prošao kroz sličan problem. Najbolje je zaista dobro proceniti odnos i situaciju pre deljenja takve pomoći, jer nesvesno može izazvati suprotan efekat.