Modni trendovi za 2023. godinu: Rodno neutralna odeća i transparentnost

Mnogi brendovi su bili prinuđeni da promene poslovne i kreativne strategije nakon pandemije. Ekologija, transparentnost i iskrenost prema potrošačima, kao i inkluzivnost su postali glavne teme industrije. Zahtevi javnosti diktiraju trendove ove godine.

Prema reakciji publike na modne događaje i trendove protekle tri godine, očigledno je da se ljudi rado okreću modi tokom svetskih kriza. Nakon mnogih dramatičnih momenata na revijama i zanimljivih TikTok trendova, prognoza za 2023. su ekološka svest, rodno neutralna odeća, transparentost i povratak u prošlost.

Ekologija

Održiva moda je tema koja je sve popularnija u industriji. Mnogi brendovi i dizajneri skreću pažnju na neophodni razvoj ekološke svesti. Korišćenje recikliranih i veganskih materijala postaje sve učestalije i ukazuje na važnost čuvanja životne sredine, s obzirom na veliko zagađenje od strane modne industrije širom sveta.

Analitičari smatraju da će alternativni materijali, napravljeni od biorazgradivih materijala (trava, pečurke), postati sve zastupljeniji i da će potrošači tražiti ''zelene alternative''. Takođe, predviđa se često kritikovanje brendova koji ekologiju koriste samo kao marketinški trik, umesti iskrenog zalaganja za prirodu.

Rodno neutralna moda

Mlađe generacije izuzetno utiču na razvoje modnih trendova, a odeća ''bez pola'' je jedan od njih. Modna industrija će morati da se prilagodi željama generacije Zed, jer se smatra da će ona biti vodeća generacija u kupovini i profitabilnosti. Androgeni stil je prisutan već decenijama, ali stručnjaci u industriji smatraju da će biti jedan od vodećih talasa za 2023. godinu. Mnogi mladi ljubitelji mode ne žele da se ograničavaju garderobom koja je isključivo namenjena za njihov pol i zbog toga se dešavaju mnoge promene na sceni. ''Rodno fluidni'' modni komadi će biti popularni kroz kombinovanje različitih stilova.

Nostalgija

Modni trendovi se ciklično ponavljaju i često se vraćaju isti stilovi od pre desetak godina, u različitim varijacijama. Prošle godine je jedan od najdužih i najpopularnijih trendova bila moda ranih dvehiljaditih godina, što je ukazalo na želju za povratkom u prošlost i savremenom interpretacijom starijih estetika.

U skladu s tim, određeni brendovi povraćaju prvobitan duh vizuelnog identiteta. ''Barberi'' je ranije ovog meseca objavio fotografije nove kampanje na Instagramu, na kojima se može videti stari logo brenda, uz minimalne izmene. Pozitivne reakcije javnosti na projekat dokazuju da nostalgija i autentičnost brenda mogu biti na vrhu trendova ove godine.

Transparentnost i iskrenost

Sa razvojem društvenih mreža, koje imaju ogromni uticaj na uspeh modnih kuća, modna industrija će imati zadatak da uspostavlja intimniji odnos sa publikom i mušterijama. Danas je dovoljno da samo nekoliko objava korisnika Tvitera ili TikToka proslave ili potpuno ugroze modni brend. Zbog toga, promišljen marketing, transparentnost po pitanju materijala i etičke i političke korektnosti, kao i reputacija dizajnera su važni faktori za kreativce u modi. Takođe, dizajneri će sve više pripremati inkluzivne kolekicije i revije, modeli će biti različitih godina (umesto isključivo mladih modela), a slaviće se i drugačiji oblici tela.