Društvene mreže su otvorile mnoštvo novih opcija za kompanije. Promovisanje proizvoda i usluga nikada nije bilo lakše izvodljivo, bilo da je u pitanju unajmljivanje influensera, menadžera za društvene mreže ili promovisanje putem različitih platformi.
Za razliku od reklama na televiziji i bilborda, društvene mreže predstavljaju ''intimniju'' vrstu promocije. Pružaju priliku korisnicima da iskažu svoje mišljenje po pitanju određenog proizvoda ili brenda, direktno u komentarima ispod objava. Osim toga, mnogi korisnici mogu napraviti sopstvene objave vezane za određenu firmu, a ako objava postane viralna, može imati veliki uticaj na budućnost tog biznisa. Naravno, takve promocije su mač sa dve oštrice.
Postoje pozitivan i negativan ekstrem koji se može primetiti. Primer pozitivnog uticaja na mali biznis je TikTok klip od prošlog meseca, u kome mlada devojka prikazuje prazan restoran svojih roditelja.
''Rastužuje me kada posmatram svoje roditelje kako sede i čekaju da im dođu mušterije,'' napisala je preko snimka praznog restorana. U objavi je dodala adresu restorana, kao i da je porodica pod stresom zbog finansijskih problema. Video klip je pogledalo više od milon ljudi. Ubrzo, pojavilo se na hiljade ''lajkova'', pozitivnih komentara, a stotine korisnika je napisalo da planira da poseti restoran.
Primer negativnog uticaja društvenih mreža, čak i na svetski poznat i veliki brend, je nedavna kontroverzna kampanja modne kuće ''Balensijaga''. Nakon što je samo nekoliko Tviter korisnika primetilo neprikadne elemente kampanje u novembru, teorije i optužbe za pedofilski, neprofesionalni i potencijalno opasan marketing su se proširile po celom internetu.
Objave u kojima korisnici kritikuju brend ili klipovi u kojima uništavaju njihove proizvode su dobijali na milione pregleda. Brend je ubrzo poptuno nestao sa društvenih platformi, zbog velikog pritiska javnosti. Iako je kuća ''Balensijaga'' pre nekoliko nedelja postavila javno izvinjenje i planove za budućnost, mišljenje javnosti se i dalje nije promenilo.
Postoji nekoliko glavnih promena u svetu marketinga i biznisa od kako su društvene mreže postale deo svakodnevnice:
Poverenje i uspostavljanje odnosa sa mušterijama
Cilj svakog biznisa je da se dobije poverenje javnosti, kao i čuvanje redovnih mušterija. Poverenje se gradi kroz iskrenost i transparentnost od strane biznisa, jer ljudi žele da se osećaju kao da ''poznaju'' određen brend ili proizvod. Na primer, prikazivanje procesa kreiranja određenog proizvoda može privući ljude koji su radoznali i žele da se uvere u autentičnost usluge.
Osim iskrenosti i odnosa, sam proces reklamiranja je jednostavniji i brži. Lakše je napraviti nekoliko objava sa kvalitetnim dizajnom, fotografijama ili citatom, nego tražiti produkcijske kuće za snimanje reklame.
Teško je obrisati prošlost
Kao prethodno naveden primer, svaki propust se dokumentuje i može zauvek ostati na internetu i zauvek oštetiti brend. Zbog toga je dobro imati menadžera za društvene mreže, koji se isključivo bavi održavanjem dobre reputacije u onlajn svetu. Mušterije tada dobijaju veliku moć, čak i nad svetski poznatim kompanijama, tako da je važno imati dobro konstruisane objave.
Široka publika, ali i konkurencija
Reklamu na društvenim mrežama može videti na desetine ili čak stotine hiljada ljudi, što je sigurno vrlo dobro za biznis. Isto tako, milioni kompanija, malih i velikih biznisa i sl. moraju da ''dele'' jedan tip platforme i marketinga, tako da postoji i veliki pritisak i konkurencija. Onlajn prisustvo brenda ima određene rizike, ali uz dobar menadžment i poznavanje publike, može biti glavni element uspeha.